Sepehr weblog

Sepehr weblog

اینجا تمام چیزایی که حال کنم میزارم
Sepehr weblog

Sepehr weblog

اینجا تمام چیزایی که حال کنم میزارم

راه های ارتباطی با اپراتور همراه اول

به احتمال زیاد برای شما پیش آمده که بخواهید از یکی از خدمات اپراتور همراه اول استفاده کنید اما سوال و شبهه ای برایتان پیش بیاید ریا مثلا هنگام استفاده از یکی از خدمات اپراتور به مشکل بر بخورید و یا جدا از این ها بخواهید یک استعلام از بسته های مکالمه ای اینترنتی خود داشته باشید و یا به هر دلیل دیگری نیاز به برقراری ارتباط با اپراتور خود کنید به همین منظور اپراتور همراه اول روش های مختلفی را برای برقراری این ارتباط میسر کرده که معروف ترین و البته پرکاربرد ترین آن سامانه ی رایگان 9990 است که علاوه بر رایگان بودن مکالمات (البته در صورت تماس با خط ثابت یا سیم کارت همراه اول) 24 ساعته نیز میباشد

 

شماره تماس 9990

 

این سامانه تماس دوسویه که برای برطرف کردن کلیه مشکلات فنی و غیر فنی طرح ریزی شده به عنوان اولین و راحت ترین راهکار ممکن در اختیار کلیه مشترکین اپراتور همراه اول قرار دارد تا به صورت 24 ساعته و هفت روزه هفته، از خدمات آن استفاده نمایند.

برقراری تماس از طریق سیم کارت همراه اول با شماره 9990 کاملا رایگان بوده و مشترکان می توانند با سیم کارت خود به صورت رایگان از مشاوره کارشناسان بهره مند گردند. شماره تماس 09129990 نیز برای برقراری ارتباط از طریق شماره ثابت می باشد.

لازم به ذکر است که تماس با این شماره از طریق سیم کارت ایرانسل و سایر اپراتورها مانند رایتل رایگان نیست و شما باید از طریق سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول و یا تلفن ثابت اقدام به برقراری تماس رایگان کنید.

 

خدمات 9990

 

راهنمایی مشترکین ( تعویض سیم کارت سوخته، ثبت نام، تغییر مالکیت، ثبت سریال گوشی و...)

فروش انواع Device اینترنت همراه

قطع و وصل پیامک های تبلیغاتی و مبتنی بر محتوا

بررسی مشکلات پیام کوتاه ( SMS)، پیام چند رسانه ای ( MMs) و اینترنت ( GPRS)

راهنمایی در مورد خرید، ثبت نام و نقل و انتقال تلفن همراه

اطلاعات مربوط به سرویس ها، خدمات و صورتحساب مشتریان

اعلام وضعیت سیم کارت و علت قطع تلفن همراه

راهنمایی در خصوص نحوه فعال سازی بسته های هوشمند اینترنت، پیامک و مکالمه

راهنمایی در خصوص رومینگ بین الملل، تعرفه های جاری و کشورهای طرف قرارداد

پیگیری و حل مشکل مشتریان در کوتاهترین زمان ممکن و تشکیل تیکت در صورت لزوم

اطلاع از مدت و مبلغ سیم کارت، افزایش اعتبار، انتقال شارژ و نحوه استفاده از آن

اعلام نشانی و شماره تلفن ادارات و مراکز ارائه خدمات تلفن ثابت، دفاتر ارتباطی و ICT کل کشور

دریافت گزارشات مربوط به مشکلات شبکه اعم از پوشش شبکه و آنتن دهی و پیگیری زمان رفع مشکل

 

خدمات IVR دو زبانه ( فارسی و انگلیسی )

 

اطلاع از اینترنت همراه ( نوترینو) خرید بسته و اعلام مشکلات

امکان شارژ مستقیم ( TOP UP) به صورت دلخواه

دریافت خدمات غیر حضوری ( دریافت PIN و PUK) دریافت ریز مکالمات، تغییر رمز عبور، وصل تلفن همراه قطع شده)

دریافت اطلاعات ، فعال سازی و غیر فعال سازی سرویس های ویژه مانند آوای انتظار،تماس بان، اینترنت همراه، همراهان اول و ...

کلیه خدمات مالی ( قبض میان دوره و پایان دوره، اطلاع از تعرفه ها و...)

خروج از لیست سیاه ( ویژه مشترکین اعتباری)

شرکت در نظر سنجی و ارائه پیشنهادات و انتقادات

 

پست الکترونیک

 

پست الکترونیک خدمات همراه اول به آدرس 9990@mci.ir نیز آماده پاسخگویی به سوالات ، مشکلات، پیشنهادات و انتقادات مشترکین از طریق ایمیل می باشد. در این سامانه بعد از دریافت ایمیل کاربر، کارشناسان همراه اول تلاش می کنند تا در سریعترین زمان ممکن ایمیل را بررسی و پاسخ مناسب را ارسال نمایند. در صورتی که درخواست کاربر نیازمند پیگیری بیشتر باشد، کارشناسان با کاربر تماس تلفنی برقرار می کنند.

 

دورنگار ( فکس)

 

مشترکین می توانند در صورت تمایل سوالات ، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به دورنگار مرکز خدمات همراه اول به شماره 09129999900 ارسال نموده و پاسخ لازم را دریافت نمایند.

 

چت آنلاین (از من بپرس)

 

چت آنلاین که قطعا مخاطبان خاص خود را خواهد داشت، یکی دیگر از راه های ارتباطی با کارشناسان همراه اول می باشد. مشترکان متقاضی باید ابتدا به سامانه همراه من به آدرس my.mci.ir مراجعه نموده و به صورت آنلاین با پشتیبان در ارتباط باشند.

در حال حاضر امکان نصب این برنامه برای دو سیستم عامل اندروید و ios وجود داشته و کاربران می توانند درخواست ها، نظرات و پیشنهادات خود را در این اپلیکیشن ثبت نمایند. در این سامانه امکان ثبت درخواست " تماس با من " نیز وجود داشته که در صورت فعال سازی، کارشناسان همراه اول از طریق سامانه 9990 در اسرع وقت با مشترک تماس می گیرند.

همراه اول روش های دیگری مانند سامانه 195 ( رگولاتوری) را نیز برای رفع مشکلات کاربران راه اندازی کرده است که این سامانه نیز در نهایت به شماره تماس 9990 منتهی می شود، بنابراین ابتدایی ترین و سریع ترین روش برای برقراری ارتباط با کارشناسان همراه اول همان 9990 می باشد.

کاملا مبرهن است که همراه اول برای حفظ جایگاه تجاری خود در دنیای رقابت تلاش نموده است تا با فراهم کردن راه های گوناگون ارتباطی، خدمات خود را به بهترین نحو ممکن در اختیار کاربران قرار دهد. پاسخگویی 24 ساعته و در دسترس بودن همیشگی کارشناسان قطعا از مهمترین گام های این اپراتور برای جذب مشتری بوده است که به بهترین نحو ممکن اثر بخش بوده است.

 

سیم کارت هوشمند شاتل موبایل و انتخاب دستی شبکه رادیویی

شاتل این روز ها  روی سیم کارت های خود کار می کند تا بتواند خدمات خوب و جالبی را به آنهایی که سیم کارت شاتل را دارند بدهد.و بتواند که رضایت مندی مشتری های خود را کسب کند . شاتل بسیار خوب توانسته زیرساخت های اینترنت  های گوشی اش را تداوم ببخشد .

سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل همواره با انتخاب و اتصال به بهترین شبکه و فناوری، خدمتی منحصر بفرد را به مشترکین خود ارائه می دهند که نه تنها از هزینه های کاربران می کاهد بلکه تجربه بهتری از سرعت و سرویس را نیز برای آنها رقم می زند. در همین راستا این بار شاتل موبایل علاوه بر پیاده سازی فاز جدید هوشمند سازی سیم کارت های خود، امکان استعلام و مشاهده شبکه رادیویی که کاربر در آن لحظه به آن متصل است را نیز فراهم نموده است.

بنابراین برای اولین بار مشترکین سیم کارت های شاتل موبایل می توانند هر زمان که تمایل دارند با شماره گیری کد دستوری #8*1* بدون نیاز به نصب اپلیکیشن یا تنظیمات خاصی ، نسبت به استعلام وضعیت اتصال، تغییر و انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان سیم کارت خود و یا بازگشت به حالت هوشمندانه اقدام کنند. اگرچه در حال حاضر دسترسی به این قابلیت، فقط در استان خوزستان امکان پذیر است ولی این امر آزمایشی بوده و در آینده ای نزدیک این خدمت را برای کلیه مشترکین شاتل موبایل در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

هم اکنون مشترکین سیم کارت های شاتل موبایل در استان خوزستان می توانند با شماره گیری کد دستوری #1*8*1* شبکه رادیویی که در آن لحظه به آن متصل هستند را مشاهده کنند. این مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری #2*8*1* نسبت به تغییر دستی شبکه رادیویی میزبان بین سه شبکه رادیویی تلفن همراه کشور اقدام کرده و یا با انتخاب کد #3*8*1* به حالت هوشمند و انتخاب خودکار شبکه رادیویی خود بازگردند.

در حال حاضر با توجه به محدود بودن حوزه جغرافیایی این سرویس، در صورت خروج مشترک از منطقه تحت پوشش و افت فناوری، به صورت خودکار قابلیت انتخاب هوشمند شبکه فعال شده و مشترک را برای استفاده از بهترین پوشش و فناوری شبکه یاری می نماید.

علاقمندان به این سرویس می توانند با مراجعه به وب سایت شاتل موبایل به آدرس www.shatelmobile.ir اطلاعات مورد نیاز خود در این خصوص را کسب کرده و در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره، با شماره 09981000000 تماس حاصل کرده و از مشاوره 24 ساعته مشاوران شاتل موبایل برخوردار گردند.

بازی فکری تور موسیقی

خیلی هایی که در موسیقی کار می کنند یا ساز می زنند دوست دارن که در یک بند  حضور داشته باشند تا بتوانند که در کنسرت های مختلف یا تور های مختلف هنری حضور داشته باشند تا بتوانند برای خود موفقیتی داشته باشند و گاهی باعث  چالش هم می تواند باشد.

توی بازی آن تور on tour توی هر دور تاریخ تور هاتون توی دوتا از ایالت ها مشخص میشه.

بعدش بین ایالت های مجاور باید سفر کنید که با استفاده از ماژیک این مسیرها رو رسم میکنید

تا ببینید تور موسیقی تون رو داخل چنتا از ایالت های مختلف میخواید اجرا کنید.

شاید اول فکر کنید که برد گیم  On Tour یه بازی ساده باشه ولی خیالتون راحت باشه؛

زمانی که تاس 10 وجهی این بازی اذیتت تون کنه  قطعا برنا مه ریزی هاتون هم به مشکل میخوره.

حالا وقت اینه که با یه برنامه ریزی سر تایم خودتون رو  به کنسرتا تون برسونید.

در هر دور بوردگیم On Tour یا همون بازی تور موسیقی ، دو تاس ده وجهی چرخونده میشه تا دو عدد دو رقمی ایجاد بشه.

مثلا  یک رول ۳ و ۷ اعداد ۳۷ و ۷۳ را بوجود میاره. همه بازیکنان هر کدوم از این اعداد رو به صورت حالت خاصی روی نقشه خود می نویسند.

مناطقی که می تونند توی اون بنویسند توسط سه کارت که در وسط جدول قرار دارند محدود میشند.

پایان بازی ، هر بازیکن مسیری را بر روی نقشه خود ترسیم می کنه که با تعداد کم شروع می شه و از کشورهای مجاور با تعداد بالاتر و بالاتر بازدید می کنه.

امتیاز گیری توی بازی رومیزی به این شکله که بازیکنا برای هر بازدیدی که از هر ایالت دارند ۱ امتیاز میگیرند.

بازی ترکیبی از فکر، شانس و مدیریته که بخصوص برای اونایی که به موسیقی و گشت‌وگذار علاقه دارن، کاملا پیشنهاد میشه.

آینده ی درخشان شیائومی

در سال های اخیر شیائومی توانسته خود را به بازار تحمیل کند و باعث شود که اکثر مردم از این برند خرید کنند . در سال های اخیر شیائومی با کیفیتی که داشته و حتی از اپل و سامسونگ بهتر بوده است و توانسته که نظر منتقدان هم به خود جلب کند.

گوشی هوشمند شیائومی به نام mi one در بازار چین عرضه گردید. قطعا کمتر کسی در آن زمان فکر می کرد که این شرکت بتواند در بازار پرفراز و نشیب گوشی های هوشمند دوام بیاورد. چرا که این بازار با همه جذابیت هایش می تواند پر از چالش های بزرگ و کوچکی باشد که در صورت کمترین غفلت کمپانی ها را ورشکست خواهد کرد.

شیائومی با ارائه محصولاتی ارزان با کیفیت، خیلی زود توانست به یک برند محبوب در جهان بدل گشته و طرفداران فراوانی را برای خود دست و پا کند. کسب رکورد گینس در سال 2015 به خاطر فروش بی سابقه گوشی هوشمند در 24 ساعت از اولین رکوردهای جالب این برند نوپا بود که در سال 2018 با فروش بی سابقه گوشی هوشمند Redmi S2 تکرار گردید و عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند سال را از آن این شرکت کرد.

از آن پس شیائومی به عنوان یک رقیب سرسخت در کنار برندها ی مطرح جهانی مانند هواوی، سامسونگ و اپل می درخشید و برای کسب عنوان های رقیبان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد. هرچند که هواوی بعد از اعمال تحریم ها از میدان رقابت سامسونگ و اپل خارج شده بود ولی شیائومی با ارائه محصولات قابل رقابت با کمپانی های مطرح نه تنها توانسته بود خود را به یک کالای محبوب و پرطرفدار در بین مشتریان تبدیل کند بلکه به یک رقیب خطرناک در بین شرکت ها نیز بدل گشت.

در سال های اخیر با توجه به فعالیتهای نرم افزاری شیائومی و بروز رسانی مداوم محصولات این شرکت، کاربران گوشی های هوشمند شیائومی علاوه بر برخورداری از محصول باکیفیت ارزان ، امکاناتی مشابه برندهای مطرح در اختیار خواهند داشت که این امر عرصه رقابت را برای برندهای دیگر بسیار سخت خواهد کرد.

پیشینه شرکت شیائومی نشان می دهد که سهامداران این شرکت به دنبال یکه تازی در بازارهای آسیایی، اروپایی و حتی آمریکایی بوده و برای رسیدن به این هدف تلاش های فراوانی خواهند کرد. شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تا سه سال آینده یعنی سال 2024 از همه رقیبان پیشی گرفته و با حذف سامسونگ و اپل، صدرنشینی جدول فروش جهانی را برای همیشه از آن خود کند. هرچند که این جایگاه در اوایل سال جاری میلادی برای یک ماه متعلق به این شرکت بود و با پیشتازی دوباره سامسونگ خیلی زود به پایان رسید، ولی قطعا این غول چینی دست از کار نمی کشد و با برنامه ریزیهای کوتاه مدت و بلند مدت زیادی مانند ایجاد شبکه گسترده از 30 هزار فروشگاه غیر آنلاین این عنوان را از آن خود خواهد کرد. چشم اندازی که با طراحی های خلاقانه و زیبای این برند بسیار دور از دسترس نخواهد بود.

  


افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور

از زمانی که پاندمی کرونا ایجاد شده است  مردم از طریق اینترنت  کار های خود را انجام می دهند . در این مدت  اینترنت باعث راحت تر شدن کار ها و باعث کم تر شدن رفت و آمد هاشده است که خیلی خوب بوده است.

در هر فصل سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی کشور شاخص های آماری بخش ارتباطات و فناوری با ارائه یک گزارش کامل منتشر می کند که در تازه ترین گزارش خود مانند قبل به وضعیت نفوذ اینترنت و تلفن همراه پرداخته است. همچنین در این گزارش به آخرین تغییرات اعمال شده در توسعه ارتباطی کشور نیز اشاره شده است.

براساس آخرین فصلنامه ای که سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر کرده وضعیت حوزه فناوری در سه ماهه دوم سال نیز ذکر شده است.

 

ضریب نفوذ ۱۲.۵۵ درصدی اینترنت پهن باند

 

مطابق گزارشات وضعیتی که توسعه ارتباطات پهن باند در کشور دارد نشان می دهد که تا به امروز 10 میلیون و 661 هزار و 248 اشتراک پهن باند به صورت xDSL، FTTX، WiFi و TD-LTE فعال هستند که ضریب نفوذ را به 12.55 درصد رسانده اند.

گزارش ها خبر از این می دهند که این میزان از اشتراک قابل قبول نبوده و نتوانسته ایم به درستی با توسعه مناسب، کاربران بیشتری را به استفاده از آن مشتاق کنیم.

 

ضریب نفوذ ۱۰۶.۳۴ درصدی اینترنت پهن سیار

 

برخلاف پهن باند ثابت در پهن باند سیار اوضاع به نسبت بهتر شده و وضعیت خوبی را دارد.میزان اشتراکی که در این پهن باند فعال هستند اکنون به 90 میلیون و 354 هزار و چهار اشتراک اینترنت سیار رسیده و ضریب نفوذ را به 106.34 درصد رسانده است.

 

ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۴ درصد

 

مطابق آماری که سازمان تنظیم مقررات ارائه داده، تا پایان سه ماهه دوم 1400 تعداد اشتراک های تلفن ثابت به 38 میلیون و 714 هزار و 343 خط رسیده که حدود 29 میلیون و 250 هزار و 181 خط آن به صورت فعال وجود دارن و ضریب نفوذ تلفن ثابت را در کشور به 34 درصد رسانده اند که این آمار ممکن است در سه ماهه سوم نیز دستخوش تغییراتی شود.

 

۵۱ هزار روستا دارای ارتباط

 

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط سازمان مقررات تعداد روستاهایی که دارای ارتباط هستند به 51 هزار و 400 روستا رسیده اند که از میان این روستا ها 47 هزار و 272 روستا دارای تلفن خانگی،92 هزار و 276 روستا دارای تلفن همگانی و هزار و 996 روستا دارای تلفن همگانی واقع در جاده ها هستند.

 

۱۳۳ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور

 

براساس این گزارش ها سازمان مقررات توسعه تلفن همراه را نیز بررسی کرده که طبق آمار منتشره کل خطوط همراه اول واگذار شده حدود 103 میلیون و 708 هزار و 63 خط می باشد که از این میان تنها 71 میلیون و 260 هزار و 507 خط فعال هستند.

بعد از همراه اول ایرانسل در رتبه دوم این فهرست با واگذاری 95 میلیون و 355 هزار و 203 خط قرار داشته که از این میان 56 میلیون و 688 هزار و 516 خط فعال هستند.

براساس این گزارش رایتل با واگذاری 8 میلیون و 689 هزار و 658 خط در رتبه سوم این اپراتور ها قرار گرفته است.از میان تعداد خطوطی که رایتل واگذاری کرده حدود 5 میلیون و 149 هزار و 145 خط فعال هستند.

در نتیجه تعداد خطوط فعال تلفن همراه کشور تا به امروز عدد 133 میلیون را رد کرده و ضریب نفوذ را به 156 درصد رسانده است.

ترافیک مرسولات پستی به ۱۱۲ میلیون رسید

مطابق گزارش ارائه شده توسط سازمان شاخص های آماری منتشر شده توسط رگولاتوری در بخش مرسولات پستی در 6 ماهه نخست سال به عدد 111 میلیون و 999 هزار و 732 مرسوله دریافتی و توزیع شده رسیده که هم اکنون 2 هزار و 539 واحد آن در داخل کشور فعال هستند و در حال خدمت رسانی به مشتریان می باشند.