Sepehr weblog

Sepehr weblog

اینجا تمام چیزایی که حال کنم میزارم
Sepehr weblog

Sepehr weblog

اینجا تمام چیزایی که حال کنم میزارم

درباره اسپانیایی بیشتر بدانید


کسانی که اتاق فرار لوس سانتوس رو بازی کردن میدونن که لازمه ی طراحی بازی این بوده که حال و هوای سال ۲۰۲۰ در آمریکا و باقی نقاط جهان تا اندازه‌ای پیش‌بینی بشه و در تار و پود داستان بازی قرار بگیره. اما در بعضی موارد این پیش‌بینی‌ها به طرز عجیبی به واقعیت نزدیکه!

بدون شک جذاب‌ترین پیش‌بینی‌ای که درست از آب دراومده وجود یک ویروس واگیردار در دنیا و آمریکاست که باور کنید خود ما رو هم شگفت زده کرده!


 سناریوی این اتاق فرار در رابطه با یک عملیات تروریستی توسط داعش در دور دوم انتخابات آمریکاست و شرکت‌کننده‌ها باید پیش از هرچیز، روز و محل وقوع سانحه رو تشخیص بدن و جلوی عملیات رو بگیرن.


البته در بازی اسمی از ویروس برده نمی شه و منشأ اون نه کشور چین، که کشورهای جنگ‌زده و سوریه تعریف می شه. علت وجود ویروس هم با توجه به اینکه تو میدون جنگ و سوریه اکوسیستم جانوران خاصی وجود نداره ، قطعا خفاش پیش‌بینی نشده و با یک سری توضیحات بیوشیمیایی مختصر ازش رد شده. تاریخ شیوع ویروس هم کمی عقب تر از کرونا و در اکتبر ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌شه، که البته امروزه در اخبار می‌بینیم تاریخ اولین مشاهدات و مستندات مربوط به کووید-۱۹ مدام عقب‌تر میره و حتی در حال حاضر با توجه به گزارش BBC ، گویا اولین مورد به کشور فرانسه ، شهر پاریس، در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۹ برمیگرده. مردی ۵۰ ساله که بیماریش به اشتباه ذات الریه تشخیص داده میشه، اما به هر حال جون سالم بدر میبره و امروز سالم و سرحال.

یک سؤال نسبتا بی ربط شاید ، خودتون جواب بدید ، این مرد که در واقع هم اولین نفریست که به این ویروس مبتلا شده و هم اولین نفری که جون سالم بدر برده باید خوش شانس بنامیمش یا بدشانس ؟

بگذریم. بر گردیم به پیش‌بینی های اسکیپ کیوب و ویروس کرونا . طراح اسکیپ کیوب یک نکته‌ی دیگه رو هم خیلی خوب پیش‌بینی می کنه، که بیشتر از اینکه بخوایم برداشت کنیم لابد جادو جمبل بلده باید بپذیریم که شناخت خوبی نسبت به ترامپ و خلقیاتش داشته. و اون اینه که در طول این بیماری، با وجود اینکه سازمان غذا و دارو آمریکا، FDA، هنوز دارویی رو تایید نکرده، ترامپ ازش دفاع میکنه و مردم و ارگانها رو تشویق به استفاده از اون دارو می کنه.

این شما رو یاد خاطره ی خاصی نمی اندازه؟

این دقیقا تیتر اخبار Euronews در تاریخ ۲۰/۵/۲۰۲۰ هست :  << ترامپ از مصرف داروی تایید شده برای پیشگیری از کرونا دفاع کرد. >>

مابقی پیش‌بینی ها خیلی به ویروس مربوط نمیشه و به موارد دیگه‌ای اشاره داره که باز یکی در میون شاید درست و غلط از آب درآمده باشه. برای مثال خوب بزرکترین پیش‌بینی غلط اسکیپ کیوب مربوط به خود ابوبکر بغدادی میشه که آمریکا و ترامپ رو تهدید به عملیات تروریستی می کنه که خوب … مشترک مورد نظر دیگر در دسترس نمی باشد و به لطف همین ریاست جمهوری در حال حاضر احتمالا در اعماق جهنم در کنار همدستان و رفیق رفقاش به سر می بره. خیلی هم پس نباید بهش بد بگذره ، نه؟

پس باز این سؤال نسبتا بی ربط رو شما جواب بدید که حتا اگر جهنم باشید ، اما با دوستان و مریدان و خلاصه طرفداراتون باشید فکر می کنید چه حال و هوایی دارید؟ راضی هستین؟ دماغتون اصطلاحا چاقه یا چی؟

بگذریم. یه پیشگویی دیگه هم که درست بوده رو اشاره کنیم و تمومش کنیم که خیلی هم بازی رو براتون اسپویل نکرده باشیم. اونم شرایط تظاهرات و راهپیمایی های متعدد علیه ترامپ و دولتشه که خوب واقعا کل ۴ سال ریاست جمهوریش همین بوده. دوست طراحمون زحمت خیلی خاصی در این رابطه نکشیده. همه ی اینارو گفتیم که اول از همه باز یه بار دیگه تو گوشتون از اسم کرونا خونده باشیم و بگیم لطفا خواهشا بیشتر مراقب خودتون و اطرافیان و جامعتون باشید. به پروتکل ها پایبند باشید و رعایت‌شون کنید و دوم اینکه اگه تا الان هنوز سناریوی لوس سانتوس رو تجربه نکردید، به خودتون بیاید و این بازی رو که متفاوت از هر اتاق فرار دیگریست رو تجربه کنید. سخته! خیلی سخته! ولی واقعا جذابه! کل مزه‌اش به آخر بازی، و رمز گشایی و حل پرونده‌ی تروریستی شه! 


منبع: مجموعه اتاق فرار های  اسکیپ کیوب 




باند کلاهبرداری سیم کارت دستگیر شد



به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ یکی از باندهای کلاهبرداری فروش سیم‌کارت به کمک پلیس آگاهی تهران شناسایی شده و اعضای آن دستگیر شده‌اند. علاوه بر این که مدیرکل ارتباطات همراه اول به دریافت صحیح اطلاعات تنها از طریق وب‌سایت رسمی همراه اول تاکید نموده است، بارها یادآور شده است که تنها شماره 9990 برای اقدام به ارتقاء سیم‌کارت به نسل چهار معتبر می‌باشد. با این وجود، عده‌ای بسیاری از نکات امنیتی را در نظر نگرفته و به آسانی در دام افراد سودجو می‌افتند. سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات، در یک نشست خبری جزئیات بیشتری را درباره این خبر اعلام نمود: با انجام پیگیری‌های لازم به دنبال شکایات متعدد کاربران همراه اول، با کمک پلیس آگاهی اقدام به دستگیری باندهای کلاهبرداری کرده و موفق به مختل نمودن فعالیت‌های یکی از این باندها شدیم. بر اساس گزارشات دریافت شده از سوی کاربرانی که هدف این گونه کلاهبرداری‌ها قرار گرفته بودند، این افراد با ادعای همکاری با اپراتور همراه اول، قصد فروش سیم‌کارت های این اپراتور را با وعده‌ دروغین مزایای متنوع، مانند اینترنت رایگان و پرسرعت داشتند.


علیرغم وجود قوانین سفت و سخت و تلاش‌های سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای تلفن همراه، باندهای کلاهبرداری کماکان به فعالیت خود برای سرقت و فریب دادن افراد ادامه می‌دهند و همواره صدها نفر را در دام انداخته و با ترغیب آن‌ها به خریدن سیم‌کارت‌های جعلی، به هدف سودجویانه خود می‌رسند. این باندها شیوه‌های متفاوتی را برای فریب افراد به کار می‌گیرند، اما رایج‌ترین آن، تماس با کاربران سیم‌کارت اپراتورهای مختلف و ادعای دادن سیم‌کارت‌های ویژه می‌باشد. این سیم‌کارت ویژه دارای شماره خط اصلی کاربران، پیش شماره متفاوت و همراه با مزایا و امکانات متنوع، مانند اینترنت پرسرعت، تعرفه‌های کم و ... ، معرفی می‌شود. بدین ترتیب، فرد سیم‌کارت ویژه را با هزینه بسیار بالاتر از معمول خریداری می‌کند و سپس متوجه می‌شود نه تنها شامل هیچ‌کدام از مزایا نمی‌گردد، بلکه شماره آن با شماره اصلی سیم‌کارت اولیه خود نیز مطابقت ندارد.


مدیر کل ارتباطات همراه اول با اشاره به اقدامات امنیتی و اعمال پیگیری‌های لازم در جهت کاهش این‌گونه کلاهبرداری‌ها و جرائم، کاربران سیم‌کارت‌ همراه اول را به برخورداری از فضای امن بیشتر امیدوار ساخت. او همچنین راه‌های دسترسی به خدمات و محصولات همراه اول را شبکه فروش حضوری و غیرحضوری این اپراتور معرفی کرد. بنابراین افراد می‌توانند با مراجعه به آن‌ها، از خدمات و محصولات با اطمینان خاطر بیشتر و همچنین با قیمت مصوب برخوردار شوند.








همه چیز درباره‌ی Galaxy Z Flip 3



 به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ سامسونگ با معرفی گلکسی زد فلیپ3 دومین نسخه سری فیلیپ و همچنین دومین گوشی تاشوی شرکت خود را روانه بازار می‌کند. در حال حاضر جزئیات زیادی از این گوشی موبایل در دسترس نمی‌باشد، اما زمان عرضه آن با توجه به زمان انتشار مدل قبلی قابل پیش‌بینی است. از آنجایی که گلکسی زد فلیپ هم‌زمان با گلکسی S20 در فوریه 2020 روانه بازار شد، می‌توان تاریخ انتشار گلکسی زد فلیپ 3 را تقریبا با ورود گلکسی S21 همزمان دانست. در حالی که این تاریخ در اواسط ژانویه 2021 پیش‌بینی می‌شود، شایعاتی مبنی بر انتشار آن در اواخر سال جاری نیز وجود دارد. به هر صورت نمی‌توان زمان دقیقی را برای در دسترس قرار گرفتن گلکسی زد فلیپ 3 تعیین کرد و در حال حاضر تنها می‌توان درباره سایر جوانب این گوشی موبایل، مانند قیمت و دلیل نام‌گذاری آن، بحث نمود.


مدل گلکسی زد فلیپ از همان ابتدای ورود به بازار موبایل جهانی، مورد استقبال کاربران قرار گرفت و با قیمت نسبتا بالایی (1380 دلار) به فروش رفت. به همین دلیل، علاقمندان سری گوشی‌های گلکسی امیدوارند که سامسونگ این بار تدابیری را برای کاهش قیمت دستگاه در نظر گرفته باشد و کاربران با صرف هزینه کمتری موفق به تهیه گلکسی زد فلیپ 3 شوند.

پس از انتشار گلکسی زد فلیپ به عنوان اولین گوشی تاشوی شرکت سامسونگ، انتظار می‌رود مدل بعدی نیز با طراحی تاشو در دسترس کاربران قرار گیرد.


بر اساس اخباری که از مدل جدید برند سامسونگ به بیرون درز کرده‌ است، گلکسی زد فلیپ 3 هنگامی که به حالت بسته قرار دارد، طولی به اندازه 3 اینچ (حدود 7.6 سانتی‌متر) و در مدل باز شده آن 6.7 اینچ ( حدودا 17 سانتی‌متر) طول دارد. باتری گلکسی زد فلیپ 3 نیز بیشتر از باتری 3300 میلی آمپر ساعتی مدل قبلی گزارش شده‌است. همچنین با امکانات صفحه نمایش و طراحی خاص لولای بین دو صفحه، طول عمر بیشتری برای این دستگاه در نظر گرفته می‌شود.


اما دلیل نام‌گذاری این مدل چیست؟ طبیعتا پس از گلکسی زد فلیپ، انتظار می‌رفت که نسخه بعدی آن  با نام گلکسی زد فلیپ 2 منتشر گردد، اما سامسونگ با عنوان نمودن عدد 3،  تعجب همگان را برانگیخت. برای توجیه این امر می‌توان بر اساس مقاله منتشر شده در وب‌سایت دانمارکی Galaxy Club، دو احتمال در نظر گرفت، این وب‌سایت یکی از دلایل نام‌گذاری غیرطبیعی این مدل را فناوری 5G گلکسی زد فلیپ بیان می‌کند که درواقع معادل فلیپ 2 (Flip 2) می‌باشد. به همین خاطر مدل پس از آن با عدد 3 شماره‌گذاری می‌گردد. بر اساس اظهار نظرات وب‌سایت Galaxy Club، سامسونگ احتمالا قصد دارد شماره‌های سری گلکسی فلیپ را با شماره‌های سری گلکسی فولد مطابقت دهد، بدین معنا که شماره آخرین مدل سری فلیپ با آخرین مدل سری فولد (گلکسی زد فولد 3) همخوانی داشته باشد.







ژانرهای معروف در صنعت موسیقی کدامند؟


موسیقی دنیای رنگارنگی داره و از هر مدل خواننده و آهنگی هم توش پیدا میشه. تو دنیای موسیقی ژانرهای مختلفی پیدا میشه و هر سلیقه‌ای رو پوشش میده. این ژانرها خیلی متفاوتن و انواع مختلفی هم دارن، مثل پاپ،راک،متال و… 

تو این مقاله به معرفی معروف‌ترین و محبوب ترین این ژانرها می‌پردازیم و چندتایی‌شون رو بهتون معرفی می‌کنیم. 


1. راک

 

این ژانر خیلی گسترده‌ست و میشه درباره‌اش کلی حرف زد، اما در این مقاله ما فقط یه نگاه کلی به این سبک ارزشمند در موسیقی داریم.موسیقی راک مستقیما از بلوز سرچشمه گرفت و در طول دهه‌ی پنجاه میلادی خیلی پیشرفت کرد، اول در ایالات متحده و بعد هم در بریتانیا. راک از لندن به سراسر اروپا رفت و در دهه‌ی شصت میلادی به موسیقی جریانات اید‌ئولوژیک تبدیل شد.موسیقی خشن راک اند رول، کم کم به سبک‌های پیچیده دیگه‌ای مثل راک پراگرسیو تبدیل شد. بعدها اما با پدید اومدن سبک‌هایی مثل پانک، دوباره رویکرد خشن و ساده‌ی خودش رو پس گرفت.

در سالهای اخیر و با وجود گستردگی سبک‌های جدید و رشد ابزارهای الکترونیکی در صنعت موسیقی، متاسفانه راک محبوبیت سابق خودش رو از دست داده.

 


2. پاپ

 

همونطور که از اسمش هم پیداست، قطعا پاپ محبوب‌ترین و معروف‌ترین ژانر در مارکت موسیقی‌ست، اما تعریف دقیقی نمیشه از پاپ ارا‌ئه داد، چرا که در طول تاریخ تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری داشته. اما به طور کلی میتونیم بگیم هر ژانری در موسیقی که محبوبیت و فراگیری گسترده‌ای داشته باشه، در دسته بندی  پاپ قرار می‌گیره. به طور مثال موسیقی گروه معروف "بیتلز" از نقطه نظر ژانر، پاپ بوده. هر چند که عمدتا آهنگهای سافت راک تولید می‌کردن.

در طول دهه هشتاد، موسیقی پاپ به سمت استفاده از ابزارهای الکترونیکی رفت، اما امروزه این سبک موسیقی بیشتر از دنیای هیپ هاپ تاثیر می‌گیره، هر چند هنوز هم عناصر الکترونیکی در پاپ تاثیر گذار هستن.

 

 

3. رپ و هیپ-هاپ

 

این دو ژانر در دهه‌ی هشتاد میلادی شکل گرفتن، هرچند که ریشه‌هاشون قدیمی‌تره و به سبک بلوز و گاسپل برمیگرده. استفاده از سبک گفتاری و صداهای الکترونیکی، این سبک موسیقی رو از فاکتورهایی مثل صدای خوب و یا توانایی نواختن یک ساز، بی نیاز کرده.

خیلی از زیر مجموعه‌های هیپ-هاپ مثل رپ و ترپ، جایگاه خوبی رو در دنیای موسیقی پیدا کردن و تاثیر گسترده‌ای رو روی ژانرهای دیگه داشتن.محبوبیت این سبک موسیقی هر روز داره بیشتر میشه، البته با تشکر از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی.

 

 

4. الکترونیک

 

رشد تکنولوژی و کامپیوتر به موزیسین‌ها این امکان رو داده تا به روش‌های تازه‌ای آهنگسازی کنن. موسیقی الکترونیک عمدتا در دهه‌ی هشتاد و نود میلادی به شهرت رسید، اما قبل از اون هم، زمانی که ارکسترها در سالن‌های رقص فعالیت می‌کردند، موسیقی محبوبی بود.

 

 

5. لاتین

 

هرچند که تا دهه‌ی هفتاد موسیقی لاتین به عنوان یک ژانر مستقل شناخته نمی شد، اما هر روز محبوب تر شد و به خصوص در چهل سال اخیر تونست به خوبی جایگاه خودش رو پیدا کنه.

قلمرو موسیقی لاتین بسیار گسترده است ، زیرا از رگاتون (Reggaeton) مدرن گرفته تا سامبای سنتی یا سبک های رقص کلاسیک دیگر گسترش می یابد.

 

 

6. راک آلترناتیو و ایندی

                            

سبک ایندی در طول سه دهه‌ی اخیر رشد قابل توجهی داشته. بیشتر گروه‌ها و خواننده‌هایی برچسب ایندی می‌خورن که سبک متفاوت و رویکرد جدیدی رو ارائه میدن. ریشه‌ی لغوی ایندی هم به کلمه‌ی "independent" که به معنی مستقل است، برمیگرده.

هرچند که این دو سبک موسیقی هیچوقت در صدر جدول محبوب‌ترین‌ها نبودن، اما بین افرادی که به دنبال موسیقی خوب و اصیل میگردن، راک آلترناتیو و ایندی،خیلی پرطرفدارن.بسیاری از زیر مجموعه های راک، مثل "گرانج" هم در این دسته بندی قرار میگیرن.

 

 

7. کلاسیک

 

شکی نیست که موسیقی کلاسیک، جزئی جدایی ناپذیر از فرهنگ ماست. هرچند که ارکسترها دیگه خیلی پرطرفدار نیستن، اما خیلی از مردم در سراسر دنیا  در هر سن و سالی، به اپراها، کنسرتوها و سمفونی‌ها گوش میدن و دوسشون دارن.

 

 

8. کِی-پاپ

 

این سبک موسیقی ابتدا فقط در کره‌ی جنوبی رایج بود اما الان در همه‌ی دنیا طرفدار پیدا کرده. کی-پاپ، زیر مجموعه‌ی موسیقی پاپ هست و به زبان کره‌‌ای خونده میشه.

ستاره‌های کی‌-پاپ جز پرطرفدارترین افراد در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی هستن.

 

 

9. کانتری

 

این سبک که بیشتر بین آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مورد توجهه، در طول زمان پیشرفت کرده و عناصری از سبک‌های دیگه رو هم پذیرفته، اما هویت خودش رو همچنان حفظ کرده و گیتار آکوستیک، بانجو و صداهای زیبا، همچنان بخش اصلی و بزرگی از سبک کانتری رو تشکیل میدن.

 

 

10. متال

 

این سبک در اصل زیر مجموعه‌ی راک محسوب میشه، اما به خاطر محبوبیتی که بعدها بدست آورد، خودش رو از راک جدا کرد و به سبکی مستقل تبدیل شد.

با گیتارهای تغییر شکل یافته، درام زدن‌های سریع، تصاویر ترسناک و اشعار وحشتناک، این ژانر ایده‌‌آل کسانیست که قصد دارن علیه ساختارگرایی قیام کنن و به موسیقی متفاوتی گوش بدن.

 

 

این مقاله معرفی کوتاهی از ژانرهای موسیقی داشت و تنها از محبوب‌ترین‌ها نام برد. اما ژانرها و سلیقه‌ها دائما در حال تغییر و پیشرفت هستند، بنابراین ارائه یک لیست نهایی تقریبا غیر ممکنه.

 


افت قیمت موبایل ادامه خواهد داشت؟

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ بازار موبایل ایران شاهد افت 20 درصدی قیمت تلفن همراه بوده و این دستگاه‌ها با پائین‌ترین قیمت نسبت به 6 ماه گذشته به فروش رفته‌اند. با توجه به شرایط پیش آمده پیش بینی می‌شود که این افت قیمت ادامه داشته باشد و دلایل متعددی را می‌توان برای آن در نظر گرفت. در پی تخصیص ارز به واردات گوشی موبایل توسط بانک مرکزی، کاهش قیمت دستگاه‌ها دور از انتظار نبود. همچنین، در سه ماه آغازین سال میلادی با ورود مدل‌ها و برندهای جدید به کشور، بسیاری از مراکز فروش گوشی تلفن همراه در ایران، سعی در عرضه محصولات موجود در انبار را داشته و آن‌ها را به قیمت‌های پائین‌تری می‌فروشند. از طرفی دیگر با آمدن سال جدید میلادی شرکت‌های تولید کننده گوشی‌ هوشمند در سراسر جهان، برای عرضه مدل‌های جدید خود، قیمت مدل‌های سابق را کاهش می‌دهند؛ بنابراین می‌توان آثار کاهش قیمت جهانی موبایل بر بازار ایران را از دلایل دیگر افت قیمت گوشی‌های تلفن همراه در کشور عنوان نمود.

با وجود قیمت‌های پایین در بازار موبایل ایران، برخلاف پیش بینی‌های صورت گرفته فروش زیادی در دستگاه‌های موبایل حاصل نشده و بازار موبایل همچنان خالی از متقاضیان خرید گوشی‌ همراه می‌باشند. با پرس‌وجو از فعالان بازار موبایل می‌توان دلیل این امر را درنگ خریداران برای ارزان‌تر شدن قیمت‌ها و مقاومت فروشندگان موبایل در برابر فروش گوشی‌های ارزان‌قیمت بیان کرد. به نقل از یکی از این فعالان؛ گوشی‌های رده پایین کاهش 500 هزار تومانی، گوشی‌های میان‌رده یک و نیم الی 2 میلیون تومان و گوشی‌های گران‌قیمت‌ کاهش 10 الی 12 میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند. ظاهراً تغییرات به‌وجود آمده پس از ماه‌ها گرانی و نوسانات قیمت، بازار موبایل ایران را با کاهش 20 درصدی قیمت تلفن‌های همراه غافلگیر کرده و احتمال می‌رود در صورت عدم مدیریت و سازماندهی لازم در رسیدگی به این تغییرات، بازار همچنان در رکود به سر ببرد.

با توجه به اوضاع سیاسی ایران و ایالات متحده آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری ، انتظار می‌رود کاهش فشار تحریم‌ها ورود و فعالیت رسمی بسیاری از برندهای گوشی‌ موبایل جهان را در پی داشته باشد و قیمت دلار نسبت به ریال کاهش بیشتری پیدا کند.