Sepehr weblog

Sepehr weblog

اینجا تمام چیزایی که حال کنم میزارم
Sepehr weblog

Sepehr weblog

اینجا تمام چیزایی که حال کنم میزارم

سیم کارت رند


اصلا سیم کارت رند به چه معناست؟

اصولا سیم کارت رند به سیم کارتی گفته می شود که دارای شماره ی رندی باشد ، شماره ی رند نیز خصوصیات خاصی دارد، اگر تعریف جامعی بخواهیم از سیم کارت رند داشته باشیم ، می توان گفت که سیم کارتی می باشد که شماره ی آن به راحتی در ذهن باقی می ماند. این امر نیز با کارهایی مانند تکرار شماره ها ، پله ای بودن شماره ها و … رخ می دهد که تاحدی در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

در مورد مزایای سیم کارت رند در مقالات قبلی توضیح داده شد و گفته شد که چقدر می تواند مفید واقع شود . سیم کارت رند معمولا قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت های غیر رند دارند و دلیل آن نیز طبیعی می باشد ، چرا که استفاده از سیم کارت رند می تواند مزایای بسیاری داشته باشد و همچنین برای کاربرد های بسیاری مورد استفاده قرار گیرد .

این مزایا می تواند شامل مزایای بصری مانند جلب توجه ، اعتبار بخشیدن به کار یا حتی برای معارفه و پرزنت بهتر مورد استفاده قرار گیرد . علاوه بر این سیم کارت رند می تواند خصوصیات و مزایایی نیز در برندینگ داشته باشد که در مقالات قبلی به طور مفصل به آن ها پرداخته شده است.

قیمت سیم کارت رند چقدر است؟

برای قیمت گذاری برروی سیم کارت رند ، تعاریف واحدی وجود ندارد ، چراکه سطوح رند بودن می تواند بسیار متفاوت باشد ، این کار در واقع باید توسط یک کارشناس در همین زمینه صورت پذیرد. اما مهم ترین روش قیمت گذاری بر روی سیم کارت رند در ابتدا مشخص کردن سطح رند بودن یک سیم کارت می باشد ، اینکه سطح رند بودن یک سیم کارت چگونه مشخص می شود در ادامه توضیح داده می شود.

تاثیر کد و نوع سیم کارت رند بر قیمت

قبل از تعیین سطح رند بودن سیم کارت رند می خواهیم به خصوصیات دیگری که بر روی قیمت این نوع سیم کارت ها تاثیر می گذارد صحبت کنیم ، شاید یکی از مهم ترین چیز هایی بر روی قیمت سیم کارت تاثیر می گذارد اپراتور آن سیم کارت و دائمی یا اعتباری بودن آن باشد ،معمولا سیم کارت های دائمی از اپراتور همراه اول ، با کد های مخصوص هر استان به خصوص کد 0912 که مربوط به استان تهران می باشد قیمت بالاتری نسبت به بقیه ی اپراتور ها و نوع سیم کارت های آن ها دارد .

فاکتور بعدی که در قیمت سیم کارت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد اعتباری و یا دائمی بودن آن می باشد ، سیم کارت های دائمی به دلیل ، اعتبار بالاتر ، عدم نیاز به شارژ هرباره و همچنین ارزان تر بودن هزینه ی تماس در آن ها ، قیمت بسیار بالاتری دارا می باشند.

آخرین فاکتور تاثیر گذار در قیمت سیم کارت می تواند به کد آن سیم کارت اشاره نمود که البته بیشتر مربوط به سیم کارت های دائمی همراه اول می باشد ، به این طریق شماره های کد 1 دائمی همراه اول (شماره هایی که با عدد 1 شروع می شوند) از قیمت بالاتری نسبت به کد های بعدی آن دارد. ترتیب قیمت گذاری بر اساس کد به همین صورت ادامه پیدا می کند.

تعیین سطح سیم کارت رند

تعیین سطح رند بودن سیم کارت رند ، باید توسط یک کارشناس صورت گیرد اما می توان در این مقاله در حد کفایت تا حدودی در مورد تعیین سطح سیم کارت رند صحبت کرد.

اولین نکته در تعیین سطح سیم کارت رند ، تعداد تکرار اعداد در شماره ی سیم کارت رند می باشد ، به این صورت هرچه تکرار یک یا نهایتا دو عدد در شماره ی تلفن همراه بیشتر باشد ، قیمت آن بالا تر می باشد.

نکته ی دوم را می توان به نوع تکرار اعداد اشاره نمود ، سیم کارت های رند می توانند دارای تکرار جفت جفت باشند ، مثلا عدد 13 دو یا سه بار در شماره تکرار شود ، همچنین این تکرار اعداد می تواند به صورت تکی باشد و عدد فرضا 5 سه ، چهار و یا حتی بیشتر در شماره تکرار شود ، معمولا سیم کارت هایی که تکرار عدد تکی پشت سر هم تکرار شود ، دارای قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت هایی می باشد که تکرار اعداد در آن ها به صورت جفت باشد..

نکته ی مهم دیگر در سطح بندی سیم کارت رند حایز اهمیت می باشد ، تنوع اعداد می باشد ، هرچه تعداد اعداد به کار رفته بین 0 تا 9 درشماره کمتر باشد ، تنوع اعداد در آن شماره کمتر می اشد و آن سیم کارت رند تر تلقی می شود.

البته نکته ی مهمی که در این موضوع وجود دارد این است که بعضی شماره های رند می توانند تمام اعداد بین 0 تا 9 را در بر گیرند اما ، با این حال رند تلقی شوند ، برای مثال می توان به رند ترین شماره ی ایران که به صورت 09123456789 می باشد اشاره نمود که در واقع گران ترین شماره تلفن ایران می باشد! این شماره ها معمولا دارای تغییر پلکانی می باشند و با اینکه تنوع اعداد در آن ها زیاد بوده ، اما فوق رند تلقی شده و قیمت بالایی دارند. و این قضیه از همان تعریف اولیه می آید که سیم کارت رند ، سیم کارتی می باشد که شماره ی آن به راحتی در خاطر می ماند.


منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سیم کارت رند را از رندباز بخواهید!

سیم کارت خود را از رندباز بخواهید!

دقت داشته باشید که خرید و فروش سیم کارت امروزه یکی از کارهایی است که شما میتوانید آن را به صورت اینترنتی هم انجام دهید. البته آنچه که باید بدانید این است که اگر میخواهید خرید سیم کارت را به صورت آنلاین انجام دهید باید به طور حتم به دنبال فروشگاهی معتبر باشید. اغلب فروشگاه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند از اعتبار کافی برخوردارند اما عده ای دیگر نیز توسط افراد سودجویی اداره می شود  که تنها پس از پرداخت های شما خواهید فهمید که نمی توانستید به آنها اعتماد کنید و آن ها به دنبال دریافت پول و بلوکه کردن شما بوده اند.

یکی از معتبرترین بخش هایی که میتوانید سیم کارت خود را از آن خریداری کنید رندباز است. رندباز در واقع به شما اجازه می دهد که خرید خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. رندباز در واقع سامانه ای است که برای خرید و فروش اینترنتی سیم کارت ایجاد شده است و شما میتوانید توسط آن سیم کارت خود را خریداری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال بهترین و معتبرترین سیم کارت باشید.

 

کدام اپراتورها در فروش سیم کارت فعالیت دارند؟

همانطور که میدانید امروزه اپراتورهای بسیاری در زمینه فروش سیم کارت فعالیت می کنند. این نوع اپراتورها به شما اجازه می دهند که با توجه به سلیقه خود در زمینه خرید سیم کارت فعالیت کنید و آنچه که میخواهید را خریداری کنید. اگر شما هم جز آن دسته کسانی هستید که به سیم کارت های اعتباری علاقه مند هستید، میتوانید به آسانی آن ها را خریداری کنید ولی در این بین کسانی هم به سیم کارت های دائمی علاقه مند هستند و میخواهند این نوع سیم کارت ها را خریداری کنند. شما میتوانید از اپراتورهای مختلفی مانند همراه اول، ایرانسل، رایتل و همچنین سامانتل و شاتل موبایل کمک بگیرید. تمامی این اپراتورها برای شما شرایطی را پدید خواهند آورد که بتوانید خرید خود را به آسانی انجام دهید و در واقع برای شما امکان خرید آنلاین را فراهم کرده است.

شاید در گذشته تصور می کردید که امکان خرید اقساطی آن هم برای سیم کارت غیر ممکن بوده است چرا که سیم کارت در واقع از بخش هایی به شمار می آید که شما باید به طور حتم ابتدا کار احراز هویت را انجام دهید و سپس خرید خود را انجام دهید. در این حال گفته می شود که بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که خرید خود را از سامانه های معتبر انجام دهید.

رندباز به شما این امکان را می دهد که از هر اپراتوری که بخواهید سیم کارت خود را خریداری کنید. رندباز در واقع برای شما این امکان را فراهم کرده است و به آسانی میتوانید به کمک آن خرید خود را انجام دهید و البته که باید اول احراز هویت شوید و سپس اقدام به خرید سیم کارت کنید.

 

خرید سیم کارت دائمی از رندباز

رندباز همچنین امکان خرید سیم کارت های دائمی را نیز برای شما فراهم کرده است. این سامانه در واقع به شما اجازه می دهد که خرید خود را انجام دهید البته که میتوانید این کار را به صورت قسطی هم انجام دهید. خرید سیم کارت به صورت قسطی یکی از کارهایی است که رندباز برای شما ایجاد کرده تا بتوانید به آسانی سیم کارت مورد نظر خود را بخرید.

البته باید بدانید که در زمینه خرید قسطی سیم کارت هنوز هم شک و شبهاتی وجود دارد چرا که عده ای تصور می کنند که خرید سیم کارت به صورت قسطی درست نیست و در واقع ممکن است. اما اینطور نیست و شما در سایت رندباز خواهید دید که میتوانید سیم کارت خود را به صورت قسطی خریداری کنید. البته آنچه که باید به آن دقت کنید این است که خرید شما از رندباز به صورت قسطی تنها برای سیم کارت های دائمی امکان پذیر خواهد بود و این امکان هنوز هم برای سیم کارتهای دائمی ایجاد نشده است. البته شما میتوانید سیم کارت های اعتباری را از نمایندگی های محل خود به قیمت بسیار کمتر خریداری کنید ولی آنچه که باید بدانید این است که خرید سیم کارت دائمی از رندباز در واقع به شما کمک خواهد کرد بتوانید با هزینه کمتر صاحب سیم کارت های رند شوید.

آنچه که باید بدانید این است که در اغلب موارد سیم کارت هایی را میتوانید به صورت دائمی خریداری کنید که شماره هایی رند دارند. این سیم کارت ها معمولا به دلیل قیمت های بالایی که دارند به صورت قسطی فروخته می شوند و به همین دلیل هم هست که میتوانید آن ها را خریداری کنید. برای مثال زمانی که یک سیم کارت به قیمت یک خانه فروخته می شود به طور حتم برای شما سخت خواهد بود که آن را خریداری کنید و همین هم باعث می شود که رندباز برای مشتریان عزیز خود امکان خرید قسطی را به صورت آنلاین و معتبر فراهم کند.

 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

خرید سیم کارت سامانتل از سامانه رندباز!

خرید سیم کارت سامانتل


آیا شما هم با اپراتورهای مختلفی که در زمینه خرید و فروش شماره های رند در خدمت شما هستند آشنایی دارید؟ آیا میدانید که میتوانید این شماره ها را به صورت آنلاین خریداری کنید و در واقع امکان خرید آنلاین برای شما در این زمینه ایجاد شده است؟ در این بخش با ما و دانستنی های خرید سیم کارت سامانتل همراه شوید.

آنچه که باید بدانید این است که اپراتورهای مختلفی امروزه در زمینه خرید و فروش سیم کارت فعالیت می کنند که از جمله آنها می خواهیم سامانتل را به شما معرفی کنیم. شرکت سامانتل در سال 1385 با نام کیش سل پارس شروع به کار کرده است و شرکت خود را به عنوان یکی از سهامی خاص به ثبت رسانده است. این شرکت در واقع با پیش شماره 6210 شروع به کار کرده است و از جمله شرکت های غیردولتی به شمار می آید. بعد از گذشت ده سال فعالیت موفق در زمینه ارتباطی اما این شرکت در نهایت در شهریور ماه 95 توانست پروانه نوع اول ارتباطات را دریافت کند. سال 1396 بود که نام تجاری سامانتل بر روی این شماره ها گذاشته شد و پایه ای برای ارتباطات به شمار آمد. اینطور به نظر می رسد که در سال های آینده، این شرکت به یکی از مهم ترین ها در زمینه های اقتصادی، عمرانی، سلامت و همچنین آموزش تبدیل خواهد شد.

 

چرا خرید سیم کارت سامانتل؟


آنچه که باید در مورد خرید سیم کارت سامانتل بدانید این است که این سامانه همانند سایر سامانه هایی که در بخش های ارتباطی فعالیت می کنند به آسانی به شما اجازه برقراری ارتباط را خواهد داد. شما میتوانید توسط سیم کارت های سامانتل به آسانی اقدام به خرید اینترنت و حتی بسته های همراه داشته باشید. سامانتل هم از جمله سامانه هایی است که در این زمینه برای شما امکان خرید آسان را فراهم کرده است. سامانه های آنلاین بسیاری را میتوانید پیدا کنید که سیم کارت را به صورت آنلاین به فروش می رسانند. در این بخش گفته می شود که خرید سیم کارت سامانتل از رندباز هم خالی از لطف نیست و به شما اجازه خواهد داد که خریدی آسان و بدون دردسر را تجربه کنید.

دنیای امروزه، دنیایی است که در آن رقابت در بخش های مختلف از جمله موضوعات مهم به شمار می آید. اینکه شما بتوانید سیستمی را انتخاب کنید که در دسترس باشد در واقع از جمله مهمترین نکات محسوب می شود که باید به آن دقت کنید. آنچه که باید در مورد خرید سیم کارت سامانتل بدانید این است که شما میتوانید خرید این سیم کارت ها را برای سفرهای خارجی خود انجام دهید و به آسانی هرچه تمام تر ارتباطات خود را برقرار کنید.

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که تکنولوژی حرف اول را می زند و این تکنولوژی حاکی از این است که شما میتوانید زمانی که دور از خانواده خود هستید نیز اقدام به برقراری ارتباط ساده و آسان کنید و با خیالی آسوده سفر کنید.

 

خرید سیم کارت سامانتل و مزایای آن


میتوان گفت که خرید سیم کارت سامانتل در واقع برای شما مزایای بسیاری دارد. شما میتوانید به عنوان یکی از کاربران این اپراتور به راحتی سرویس رومینگ خود را در هر یک از کشورهای مقصد راه اندازی کنید. هم اکنون هم به صورت پیش فرض تمامی این سیستم ها مورد استفاده هستند و در صورتی که از کشور خارج شوید میتوانید از آن ها استفاده کنید. توصیه ما به شما به عنوان یک مسافر این است که حتما قبل از خروج از کشور سرویس های خود را مورد بررسی قرار دهید چرا که در صورت خروج ممکن است نتوانید این ارتباطات را به درستی حفظ کنید.

از دیگر مزایای این خط ها این است که شما میتوانید توسط آن ها در 42 کشور از خدمات رومینگ بهره مند شوید و تنها نکته ای که باید در این بخش بدانید تعرفه هایی است که برای استفاده از سیم کارت سامانتل باید به آن توجه داشته باشید. البته گفته می شود که تعرفه هایی که توسط سازمان تولیدکننده این سیم کارت ها ارائه شده است نسبت به سایرین بسیار عادلانه تر هستند و به همین دلیل است که خرید سیم کارت سامانتل برای سفرهای خارجی بیشتر مدنظر است.

در خصوص استفاده از سیستم های رومینگ همراه با خرید سیم کارت سامانتل هم باید بدانید که این اپراتور تعرفه هایی را قبل از خرید و فعالسازی به شما ارائه خواهد کرد که میتوانید این مبلغ را به ریال پرداخت کنید. شما میتوانید زمانی که به خارج از کشور سفر کرده اید نیز حساب خود را شارژ کنید و این از جمله مهمترین مزایای سیم کارت سامانتل به شمار می آید. این کار به شما کمک خواهد کرد که سیم کارت شما حین سفر قطع نشود و در نتیجه میتوان گفت که خرید سیم کارت سامانتل، سفری آسان را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما میتوانید این سیم کارت ها را از سامانه رندباز خریداری کنید.

 


 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


https://www.rondbaz.com/news.aspx?link=175

قیمت سیم کارت خود را از رندباز بخواهید!

قیمت سیم کارت خود را از رندباز بخواهید!

شاید در زمینه های بسیاری شاهد افزایش قیمت باشیم، در این بخش میتوان گفت قیمت گذاری سیم کارت در واقع به شما کمک می کند که سیم کارتی را که میخواهید به قیمت کاملا منصفانه خریداری کنید. برخی از افراد هستند که از این عرصه برای خود کسب درآمد می کنند و در واقع با فروش سیم کارت های خود به قیمت های گزاف باعث می شوند که شما مبالغ بسیار زیادی را برای خرید آن ها پرداخت کنید. البته می توان گفت که قیمت سیم کارت به عوامل مختلفی بستگی دارد اما باز هم قیمت گذاری در این بخش می تواند متفاوت باشد. یعنی ممکن است که فردی سیم کارتی را برحسب علاقه خود به قیمتی به فروش برساند که با قیمت اصلی آن هیچ سنخیتی ندارد.

البته دقت داشته باشید که شما میتوانید قیمت سیم کارت خود را از رندباز بخواهید، رندباز سامانه ای است که به شما امکان خرید و فروش آنلاین سیم کارت را خواهد داد. البته این کار در نهایت برای خود شما مفید خواهد بود چرا که شاید شما هم جز آن دسته کسانی باشید که میخواهید برای خرید سیم کارت هزینه های گزاف پرداخت کنید و البته باید بدانید که در برخی از سایت هایی که در زمینه فروش آنلاین دارند نیز بخشی از این خرید را به عنوان پورسانت برای خود خواهند برداشت که همین هم باعث می شود قیمت سیم کارت متغیر باشد و ممکن است که سیم کارتی که شما در جایی به مبلغ یک میلیون تومان دیده اید در سایت دیگری دو میلیون تومان باشد!

 

قیمت گذاری سیم کارت در رندباز

رندباز یکی از سامانه هایی است که به شما کمک می کند قیمت گذاری سیم کارت خود را به صورت کاملا دقیق انجام دهید. این سامانه در واقع امکان قیمت گذاری آنلاین را برای شما ایجاد کرده است و به شما اجازه می دهد که سیم کارت خود را با بهترین قیمت به فروش برسانید.

در واقع میتوان گفت که قیمت گذاری سیم کارت باعث می شود که قیمت سیم کارت به صورت دقیق برآورده شود و همین هم باعث می شود که شما بتوانید سیم کارت خود را به بهترین قیمت خریداری کنید و اینطور است که در این زمینه کلاهبردرای رخ نخواهد داد.

آنچه که باید به آن دقت کنید این است که خرید سیم کارت در واقع از جمله بخش های مهم به شمار می آید. شما به طور حتم نمی خواهید که سیم کارت خود را مدام عوض کنید و همین هم باعث می شود که شما بتوانید سیم کارت خود را با بهترین شماره خریداری کنید. البته آنچه که باید بدانید این است که خرید سیم کارت امروزه با نکات بسیاری همراه است که البته از جمله آن ها باید به مواردی که گفته می شود دقت کنید!

 

سیم کارت صفر می خرید یا سیم کارت کارکرده؟

اولین نکته ای که در خرید سیم کارت به آن دقت کنید این است که آیا شما سیم کارت صفر خریداری می کنید یا سیم کارت کارکرده؟

شاید برای شما دانستن این نکته جالب باشد که شما دارید سیم کارتی را خریداری می کنید که قرار است شماره شما باشد و بقیه قرار است که شما را با این شماره بشناسند. یکی از نکاتی که در زمینه خرید سیم کارت به طور حتم برای شما وجود خواهد داشت این است که سیم کارتی که شما خریداری میکنید اگر کارکرده باشد قیمت آن متفاوت خواهد بود و اگر صفر باشد نیز قیمت آن بیشتر خواهد شد پس بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که این سیم کارت را به صورت کاملا معتبر خریداری کنید. شما باید به این نکته دقت کنید که سیم کارت شما برای واگذاری به شما باید سند زده شود.

 

سیم کارت شما چه پیش شماره ای دارد؟

در واقع اینکه سیم کارت شما از چه اپراتوری است و چه پیش شماره ای دارد نیز از جمله سوالات مهم در این زمینه به شمار می آید. شما باید سیم کارتی را خریداری کنید که پیش شماره مورد علاقه شما را دارد. بعضا ممکن است که این پیش شماره دائمی باشد یا اعتباری. به طور کلی گفته می شود که سیم کارت های دائمی و به ویژه 0912 قیمت بیشتری نسبت به سایرین دارند. این سیم کارت ها را معمولا میتوانید به صورت قسطی هم خریداری کنید چرا که قیمت آن ها گرانتر از سایرین است. البته آنچه که باید بدانید این است که خرید این سیم کارت ها به صورت قسطی تنها از رندباز امکان پذیر است و به همین دلیل هم شما باید ابتدا نوع خرید خود را مشخص کنید. در نهایت می توان گفت که شما میتوانید قیمت سیم کارت را با وارد کردن شماره در رندباز بفهمید و اینجاست که دیگر کسی نمیتواند سر شما را کلاه بگذارد چرا که شما بهترین انتخاب را داشته اید و رندباز به شما در این زمینه کمک خواهد کرد که بهترین سیم کارت را خریداری کنید!

 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

همه چیز درباره‌ی سیم کارت

سیم کارت، یک تراشه کوچک است که در تلفن های همراه قرار داده می شود. با استفاده از این تراشه های کوچک می توان گوشی های تلفن همراه را به سادگی به برج های مخابراتی برای برقراری ارتباطات تلفنی، متصل نمود. برج های مخابراتی برای ایجاد شبکه های ارتباطی تلفنی ساخته می شوند. این برج ها تراشه هایی به نام سیم کارت (Sim Card)، برای اتصال گوشی های تلفن همراه به برج ها می سازند که می توان در گونه های مختلف تلفن همراه از آنها استفاده کرد. در گذشته که اولین گوشی های تلفن همراه ابداع شدند، سیم کارت ها در اندازه های بزرگتری طراحی و تولید می شدند. با توجه به نوع گوشی ها، ساختار آنها به گونه‌ای بود که تا وقتی سیم کارت را داخل گوشی قرار نمی دادند، نمی توانستند از خود گوشی و دیگر امکانات آن استفاده کنند.

اولین سیم کارت در سال 1991، در شرکت آلمانی طراحی و تولید شد. این سیم کارت برای استفاده در یک شبکه کوچک فنلاندی اختراع شد و با توجه به کاربرد بسیار مفید و موثر آن محبوبیت خاصی در بین مصرف کنندگان پیدا کرد. از آن زمان تا به امروز سیم کارت ها پیشرفت بسیار زیادی داشته اند؛ پیش بینی می شود در آینده‌ای نه چندان دور بتوان امکانات بسیار فوق العاده‌ای برای استفاده سایر افراد در ساخت سیم کارت قرار داد. در طول ساخت و استفاده از سیم کارت تمام نواقص و مشکلات آن به مرور زمان رفع شده و به گونه‌ای کاربردی و در اندازه‌ای مناسب برای استفاده در گوشی های مختلف تبدیل شده است. سیم کارت در انواع متفاوتی طراحی و تولید شده است که هر کدام از این ها توسط شرکت های سازنده‌ی معینی تولید می شوند.


انواع سیم کارت و تفاوت آنها

سیم کارت ها با توجه به نوع استفاده و شرکت سازنده به انواع متفاوتی تقسیم می شوند. از دیدی دیگر می توان گفت که سیم کارت با توجه به اندازه، شرکت سازنده و خدماتی که ارائه می دهد متفاوت می باشد. در ادامه انواع سیم کارت را در تمام موارد بررسی خواهیم کرد.


سیم کارت در اندازه های متفاوت

همانطور که گفته شد، سیم کارت ها در زمان های قدیم اندازه های بزرگ تری داشتند و می توان گفت که در حد و اندازه‌ی یک کارت اعتباری بودند. این نوع سیم کارت ها خریداری شده و با توجه به محل قرارگیری آنها در گوشی های تلفن همراه قرار داده می شدند. برای استفاده از موبایل های قدیمی باید یک تراشه از این نوع داخل آنها قرار می دادند. با گذشت زمان سیم کارت ها در اندازه های کوچک تر با حجم کمتری تولید شدند. به طور کلی می توان این نوع تراشه های ارتباطی را از لحاظ حجم و اندازه به سه دسته مینی، میکر و نانو تقسیم بندی کرد. سیم کارت های مینی داخل جلدی شبیه به کارت های اعتباری قرار می گرفتند که برای استفاده باید آنها را از جلد مخصوص جدا می کردند.

سیم کارت هایی در اندازه کارت اعتباری را با عنوان 1FF شناسایی می کردند و دارای ابعاد 6x53.98 میلی متر بودند. پس از مدتی سیم کارت های مینی یا کوچک طراحی و ساخته شدند که با عنوان 2FF شناخته می شدند. این نوع تراشه دارای اندازه 25x15 میلی متر است و از نوع قبلی خیلی کوچکتر است. با گذشت زمان سیم کارت های میکرو (3FF) و نانو (4FF) وارد بازار شده اند که حجم و اندازه‌ی بسیار کوچک و کمی دارند. ابعاد سیم کارت میکرو 15x12 میلی متر و ابعاد نوع نانو 3x8.8  میلی متر است. امروزه معمولا تراشه ها به گونه‌ای طراحی و ساخته می شوند که بتوان به سادگی با یک فشار کوچک آنها را به اندازه‌ی مورد نظر تبدیل کرد.


سیم کارت با توجه به شرکت های سازنده

سیم کارت ها در ابتدا توسط یک شرکت مشخص آلمانی تولید می شدند، ولیکن امروزه شرکت های تولید کننده سیم کارت و ارائه دهنده خدمات ارتباطی بسیار زیاد شده اند. برخی از این شرکت ها به صورت برند درآمده و با توجه به نوع کار و قیمت آنها محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده‌اند. در حال حاضر می توان سیم کارت همراه اول، سیم کارت ایرانسل و سیم کارت رایتل را از محبوب ترین انواع سیم کارت در کشور ما معرفی کرد. در این بین سیم کارت های دیگری با ارائه خدمات متفاوتی برای ارتباط بین کشوری طراحی و تولید شده اند.

سیم کارت همراه اول به دو صورت اعتباری و دائمی تولید می شود که با توجه به نیاز کاربر می توان نوع مناسب را انتخاب و خریداری کرد. سیم کارت های اعتباری نیاز به خرید شارژ و وارد کردن عدد مورد نظر برای برقراری ارتباط دارند ولیکن سیم کارت های دائمی همیشه قابل دسترس بوده و هزینه‌ی ارتباط آنها به صورت ماهیانه پرداخت می شود. سیم کارت ایرانسل از دیگر تراشه های ارتباطی محبوب است که دارای خدمات بسیار کاربردی و آنتن دهی مناسبی می باشد. سومین سیم کارت محبوب سیم کارت های رایتل است که آنتن دهی مناسبی برای ارتباط با شبکه اینترنت دارد. با توجه به نوع سیم کارت و شرکت سازنده، پیش شماره ها و خدمات ارائه شده آنها متفاوت می باشد. به طور کلی می توان گفت که سیم کارت های اعتباری طرفداران بیشتری دارد و با توجه به قیمت پایین و هزینه کمتر، بیشتر خریداری و استفاده می شود.



انواع سیم کارت با توجه به کاربرد

سیم کارت ها با توجه به نوع کاربرد و خدماتی که ارائه می دهند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در این باره می توان گفت که سیم کارت ها در گونه های اعتباری، دائمی، دیتا تولید می شوند. سیم کارت های اعتباری در تمام برند ها وجود دارد و برای استفاده از آنها باید مقداری شارژ خریداری شود و به روش های متفاوتی سیم کارت شارژ شود. سیم کارت های دائمی تمام زمان ها قابل استفاده می باشند و هزینه‌ی مورد نظر را می توان به صورت ماهیانه پرداخت کرد. در نهایت سیم کارت های دیتا هستند که فقط برای اتصال به اینترنت استفاده می شوند و قابلیت تماس و ارتباطات تلفنی را نخواهند داشت. این نوع سیم کارت بیشتر برای استفاده در داخل مودم ها کاربرد دارند ولیکن می توان از آنها در گوشی های تلفن همراه هم استفاده کرد.




منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز