Sepehr weblog

Sepehr weblog

اینجا تمام چیزایی که حال کنم میزارم
Sepehr weblog

Sepehr weblog

اینجا تمام چیزایی که حال کنم میزارم

سرویس کنفرانس تلفنی اپراتور رایتل

با توجه به پیشرفت خیره کننده صنعت موبایل و جایگزین شدن این وسیله با خیلی از وسایل دیگر، باز هم شاهد پیشرفت موبایل ها خواهیم بود. از جمله امکاناتی که در آینده به موبایل اضافه می شود، شارژ شدن بی سیم آن هاست. بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظر این قابلیت موبایل ها هستند. از دیگر امکاناتی که در آینده ممکن است در موبایل دیده شود، موبایل نشکن است.

موبایل ها در آینده به طوری ساخته می شوند که قابل شکستن نباشند. تولید کنندگان موبایل ها در حال کار بر روی ایده ای هستند که بتوانند موبایلی را تولید کنند که مالک خود را بشناسد. این کار به افزایش امنیت موبایل هم کمک می کند. برای این کار باید تکنولوژی پیشرفته ای برای تشخیص چهره مالک پیاده سازی کرد که به راحتی قابل هک کردن نباشد.

البته موبایل هایی که در آینده ساخته می شوند بدون دیدن چهره، می توانند مالک خود را بشناسند. برای این کار از روش هایی مانند تشخیص شیوه تایپ کردن یا تن صدای مالک خود تشخیص می دهند. این روند پیشرفت ادامه خواهد داشت و هر روز ایده جدید روی موبایل ها پیاده سازی می شود.


.

کنفرانس تلفنی اپراتور رایتل

یکی از این قابلیت های بسیار کاربردی، برگزاری کنفرانس های تلفنی است که باعث بهبود عملکرد افراد و صرفه جویی هر چه بیشتر در زمان خواهد شد. این قابلیت که در سال های اخیر بخصوص بعد از پاندمی ویروس کرونا، بسیار مورد توجه مدیران و صاحبان کسب و کارها قرار گرفته، سبب گردید تا اپراتورها نیز امکان برقراری تماس به صورت همزمان را برای مشترکین خود ایجاد کنند.

یکی از اپراتورهایی که در این زمینه توانسته سرویسی خاص و بی نظیر را برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود فراهم کند، اپراتور رایتل می باشد که امکان برقراری مکالمات گروهی را در اختیار کاربران خود قرار داده است، به طوری که تمامی افراد حاضر در کنفرانس، امکان صحبت کردن و شنیدن صدای یکدیگر را خواهند داشت.

در سرویس کنفرانس تلفنی رایتل، مشترکین می توانند به راحتی حداکثر با 5 نفر صحبت کنند و به طور همزمان اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. در این سرویس مخاطبین شرکت کننده در کنفرانس می توانند از مشترکین کلیه اپراتورهای تلفن همراه در کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل)، تلفن ثابت و یا حتی مخاطبین بین المللی باشند. این سرویس که با هدف ایجاد چندین تماس با میزبانی مشترک رایتلی راه اندازی شده است، مورد استفاده دانشجویان، کارمندان، اعضای خانواده، همکلاسی ها، تجار، مدیران و ... که امکان حضور فیزیکی در یک مکالمه به صورت همزمان را ندارند، قرار خواهد گرفت.

هزینه هر تماس در کنفرانس صوتی رایتل، معادل یک تماس عادی و بر عهده تماس گیرنده می باشد و برای فرد دعوت شده به کنفرانس هیچ هزینه ای منظور نمی گردد. برای مثال اگر یک مشترک رایتلی 3 نفر را به کنفرانس دعوت کند، هزینه هر سه نفری که در تماس شرکت کردند، به عهده مشترک خواهد بود.

نحوه برقرای تماس در کنفرانس صوتی

در این سرویس اگر یک مشترک رایتلی بخواهد مثلا با دو نفر دیگر کنفرانس تلفنی، برقرار کند، در مرحله اول باید مشترک الف با مشترک ب تماس گرفته و تماس وی را در حالت Hold  قرار دهد، سپس مشترک الف با مشترک ج تماس می گیرد و پس از برقرای تماس، نفر دوم به کنفرانس Merge  می شود. به همین ترتیب مشترک می تواند تا 5 نفر را به کنفرانس اضافه کند.

شرایط و نکات مهم:

این سرویس به صورت پیش فرض برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل فعال می باشد.

جهت برخورداری از این سرویس گوشی هوشمند مشترک باید قابلیت کنفرانس صوتی را داشته باشد.

در صورتی که تمایل دارید در طول کنفرانس هیچ تماسی را از دست ندهید، بهتر است سرویس انتظار مکالمه خود را فعال نمایید.

سرویس انتظار مکالمه

سرویس انتظار مکالمه رایتل برای آگاهی از تماس های پشت خطی می باشد که به مشترک این امکان را می دهد تا زمانی که در حال مکالمه میباشد، از تماس هایی که با او گرفته می شود، مطلع گردد.

در این سرویس اگر با مشترکی که در حال مکالمه میباشد، تماس گرفته شود، مشترک صدای بوق منقطعی را می شنود که نشان دهنده تماس پشت خطی می باشد. البته به طور همزمان شماره تماس گیرنده نیز بر روی صفحه گوشی هوشمند به نمایش در خواهد آمد که نشان دهنده انتظار مخاطب جدید برای برقراری تماس می باشد. در چنین شرایطی مشترک می تواند تماس اول را نگه داشته و تماس دوم را برقرار کند و یا تماس دوم را در حالت انتظار نگه داشته و به مکالمه خود ادامه دهد.

فعال سازی این سرویس برای مشترک هیچ هزینه ای نخواهد داشت و برای این کار کاربران باید در قسمت تنظیمات گوشی هوشمند خود تنظیمات مربوط به انتظار مکالمه را فعال نمایند. در صورت عدم فعال سازی این سرویس، نه تنها مشترک در حین تماس، از تماس نفر دوم مطلع نشده، بلکه تماس گیرنده دوم نیز بوق اشغال می شنود.

قابلیت کنفرانس در تلفن را می توان به نوعی انقلابی در صنعت ارتباطات بر شمرد و برقراری ارتباط صوتی یا تصویری به صورت همزمان با چندین نفر در دنیای مدرن امروز یک ویژگی کاربردی اپلیکیشن های مختلف شبکه های اجتماعی می باشد که نه تنها ارتباطات را ساده تر و راحت تر می سازد؛ بلکه هزینه های ارتباط را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. قابلیتی که بسیار برای شرکت هایی که به دلیل شعبه ها و مراکز، امکان حضور همزمان در گفت و گو ها و جلسات را ندارند، کاربردی و کارگشا می باشد.

البته در اپراتور رایتل هنوز امکان برقراری کنفرانس تصویری وجود ندارد و این قابلیت با محدودیت هایی مواجه می باشد، در حال حاضر مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری رایتل تنها می توانند از تماس صوتی به صورت کنفرانس استفاده نمایند


سرویس راینواز رایتل

شاید موسیقی برای بعضی ها همه چیز است و بسیاری از آهنگ ها برای مردم خاطره باشد و برای بعضی ها اهنگ ها زندگی آنها باشد. قشری از جامعه همیشه دوست دارند که از راه موسیقی کسب درآمد کنند و خودشان را در جایگاه بهترین نوازنده های تاریخ می دانند .این روزها اپراتور ها در حال استفاده از موسیقی برای سرویس آوای انتظار هستند. اما اولین بار این ایده توسط اپراتور ایرانسل انجام شد و بازخورد بسیار مثبتی را  در جامعه داشت و پس از آن اپراتور های سیم کارت از این ایده استفاده کردند. این سرویس یکی از بهترین و شناخته ترین شده سرویس اپراتور ها است.البته پیشرفت تکنولوژی و استقبال بی نظیر مشترکین از این سرویس باعث شده تا خدمات ارائه شده در  این سرویس، بسیار متنوع و هیجان انگیز باشد.

اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور ، سرویس آوای انتظار پر طرفدار خود را تحت عنوان سرویس راینواز در اختیار مشترکین دائمی و سیم کارت اعتباری رایتل قرار می دهد. در سرویس راینواز رایتل تنوع بی نظیری از موسیقی های کلاسیک، سنتی، پاپ، متن فیلم، سریال و ... وجود دارد که مشترکین می توانند با توجه به علاقه و سلیقه خود، راینواز مورد نظر خود را جستجو و انتخاب نمایند.

 

سرویس راینواز در ابتدا مانند همه سرویس های آوای انتظار؛ برای جایگزینی بوق تلفن همراه طراحی شده بود و کاربران با استفاده از آن می توانستند؛ لذت شنیدن یک موسیقی یا یک آوای زیبا را با مخاطبان خود شریک شوند، ولی امروزه این سرویس خدمات خاص و منحصر بفردی را ارائه می دهد که آنها را به چیزی فراتر از شنیدن صدای یک آهنگ تبدیل نموده است. مثلا یکی از قابلیت های کاربردی این سرویس، حالت های پخش آهنگ می باشد که امکان پخش موسیقی هم به صورت تک آهنگی و هم به صورت چند آهنگی را برای کاربران فراهم می کند. در حالت پخش تک آهنگی برای تمام تماس گیرندگان با مشترک؛ تنها یک آهنگ پخش می شود ولی در حالت پخش چند آهنگی، امکان انتخاب چندین راینواز برای تماس گیرندگان مختلف وجود دارد.

 

هزینه خرید هر راینواز برای یک بازه زمانی مشخص حداکثر، 5،000 ریال ( 500 تومان ) بوده و مشترکین رایتل می توانند در صورت تمایل با استفاده از روش های ذیل نسبت به فعال سازی این سرویس اقدام نمایند:

1.     مراجعه به  وب سایت راینواز به آدرس rbt.rightel.ir

2.     شماره گیری کد دستوری # 210 *  ( ستاره 210 مربع )

3.     ارسال دستور کد راینواز ON  به سامانه پیامکی 2030 مانند ارسال  133 ON به سامانه 2030

 

از بین روش های فوق ارسال کد دستور به شماره 2030 به عنوان آسان ترین و پرکاربردترین روش از سوی مشترکین اپراتور رایتل، شناخته می شود؛ به همین خاطر در جدول ذیل برخی از پرکاربردترین کدهای دستوری برای دسترسی به این سرویس را بیان کردیم:

 

 

علاوه بر قابلیت های بیان شده؛ در پورتال راینواز ( rbt.rightel.ir )  صدها، آهنگ و موسیقی روز دنیا موجود می باشد که مشترکین می توانند به صورت رایگان به آنها گوش داده و در صورت تمایل نسبت به خریداری آنها اقدام نمایند. زیرا در این پرتال برای راحتی مشترکین و سهولت جستجو، امکان جستجوی راینواز بر اساس نام صاحب اثر، نام آهنگ و کد آهنگ موجود می باشد.

گستردگی خدمات ارائه شده در سرویس راینواز رایتل بسیار هیجان انگیز و منحصر بفرد می باشد. برخی از خاص ترین این خدمات به شرح ذیل می باشد:

·        هدیه دادن راینواز به سایر مشترکین رایتل

·        کپی کردن راینواز با سایر مشترکین با استفاده از کد # 7 ( مربع 7 )

·        اختصاص یک یا چند راینواز به شخص یا گروهی از اشخاص در زمان دلخواه

·        عدم پخش راینواز برای فرد یا گروهی از افراد

 

هدیه راینواز:

هدیه راینواز به عنوان یکی از پرطرفدارترین خدمات این سرویس، به مشترکین رایتل این فرصت را می دهد تا در صورت تمایل آوای راینواز مورد علاقه خود را به دوستان یا عزیزانشان هدیه دهند. برای فعال سازی این سرویس، مشترک می تواند از روش های ذیل استفاده نماید:

1.     مراجعه به پورتال راینواز

2.     شماره گیری کد دستوری  # 210 * ( ستاره 210 مربع )

3.     ارسال پیام کوتاه با این دستور : شماره مشترک هدیه گیرنده + کد راینواز + Gift

 برای فعال کردن این هدیه نیز، هدیه گیرنده باید به قسمت پروفایل من مراجعه نموده و در بخش هدیه های دریافتی، هدیه خود را فعال نماید. هزینه هدیه خرید راینواز بر عهده هدیه دهنده باشد

 

نکات و قوانین مهم:

·        دوره اعتبار هر راینواز 30 روز می باشد که در صورت عدم حذف راینواز توسط مشترک، پس از پایان هر دوره به صورت خودکار تمدید می گردد.

·        هزینه خرید هر راینواز 500 تومان بوده و هیچ گونه هزینه اضافه مانند هزینه ماهیانه، هزینه فعال سازی یا هزینه تغییر تنظیمات را برای مشترک در بر نخواهد داشت.

·        هزینه خرید هر راینواز به صورت حساب پایان دوره مشترک سیم کارت دائمی رایتل اضافه شده و از حساب ریالی مشترک اعتباری رایتل کسر می گردد.

·        تنظیمات راینواز در شبکه تلفن همراه رایتل ذخیره میشود و ارتباطی با تنظیمات گوشی تلفن همراه مشترک ندارد.

·        در صورتی که مشترک تمایلی به تمدید سرویس راینواز ندارد، باید پیش از پایان دوره اعتبار آن، نسبت به حذف این سرویس اقدام نماید.

 

سرویس راینواز رایتل به عنوان یکی از جذاب ترین سرویس های این اپراتور به کاربران این امکان را می دهد تا صدای بوق انتظار در هنگام تماس را با یک آهنگ یا آوای خاص جایگزین کنند و نوای یک موسیقی را در چنین لحظاتی به مخاطبان خود هدیه دهند. استفاده از این سرویس در تمام گوشی هایی که قابلیت پشتیبانی از نسل سوم شبکه تلفن همراه را دارند، امکان پذیر بوده و مدل گوشی یا قابلیت های متفاوت تلفن همراه، هیچ اهمیتی در استفاده از این سرویس پر طرفدار ندارد.

سرویس چتر اضطراری همراه اول ویژه مشترکین اعتباری

گاهی اوقات ممکن است در شرایطی بسیار اضطراری شارژتان تمام شود و نتوانید شارژ بخرید و نیاز داشته باشید با کسی تماس بگیرید. همراه اول سرویسی ارائه داده است در شرایطی بسیار غافلگیرانه درخواست شارژ یا درخواست تماس بکنید و به راحتی کار خود را مدیریت کنید.

 

 

 سرویس چتر اضطراری همراه اول با هدف حمایت از مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول در شرایط اضطراری و در راستای شعار " هیچ کس تنها نیست "  تلاش می کند تا با ارائه خدمات مختلف، در شرایط حساس و غیر قابل پیش بینی آنها را مورد حمایت خود قرار دهد.

 

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، این سرویس به دو صورت" درخواست تماس و درخواست شارژ " در اختیار کاربران سیم کارت های اعتباری قرار دارد و آنها می توانند در شرایط اضطراری با استفاده از کدهای دستوری مشخص شده، این سرویس ها را فعال نموده و از آن استفاده نمایند.

به طور کلی کد دستوری مجموعه سرویس های چتر اضطراری # 26 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره 26 مربع ) می باشد که مشترکین می توانند در هنگام اتمام شارژ از آن استفاده نمایند.

سرویس های چتر اضطراری عبارتند از:

 

1.     درخواست تماس

در این سرویس مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول که شارژ کافی ندارد، می توانند با ارسال یک کد دستوری یا  USSD  از سایر مشترکین سیم کارت های دائمی یا اعتباری همراه اول بخواهند که با آنها تماس بگیرند. در چنین شرایط اضطراری و حساسی، مشترک اعتباری باید ابتدا با ارسال کد # 261 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 261 مربع ) و اعلام شماره مشترک مورد نظر، درخواست تماس خود را ثبت نماید، در مرحله بعد؛ این درخواست تماس از طریق پیامک به اطلاع مشترک مورد نظر که شماره اش اعلام شده، خواهد رسید.

 

2.     درخواست شارژ

در سرویس چتر اضطراری، امکان ثبت درخواست شارژ از سایر مشترکین اعتباری و سیم کارت دائمی همراه اول نیز وجود دارد و مشترکین اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری # 262 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره 262 مربع )  و اعلام شماره مورد نظر، درخواست خود را برای دریافت شارژ ثبت نمایند. سپس این درخواست از طریق پیامکی به اطلاع مشترک مورد نظر می رسد و او این امکان را خواهد داشت تا با ارسال عدد یک با انتقال شارژ موافقت نماید و یا با ارسال عدد 2 درخواست را رد کند.

مبلغ شارژ درخواستی در سرویس درخواست شارژ تنها 10،000 ریال ( هزار تومان ) می باشد که در صورت موافقت مشترک انتقال دهنده، این مبلغ به حساب او منظور می گردد. کارمزد انتقال این مبلغ نیز 400 ریال ( 40 تومان ) می باشد که از مبلغ شارژ کسر شده و در نهایت مبلغ 9،600 ریال ( نه هزار و ششصد تومان ) به اعتبار مشترک درخواست دهنده انتقال می یابد.

 

درگاه های فعال سازی سرویس چتر اضطراری ویژه مشترکین اعتباری همراه اول به شرح ذیل می باشد:

سرویس

کد دستوری یا USSD

درخواست تماس

# 261 * 10 *  

درخواست شارژ

# 262 * 10 * 

 

شرایط و نکات مهم:

·        سرویس های درخواست تماس و درخواست شارژ تنها مخصوص مشترکین اعتباری همراه اول می باشد.

·        مشترکین اعتباری همراه اول که سیم کارتشان فعال می باشد، در شرایطی می توانند از این سرویس استفاده نمایند که اعتبار آنها کمتر از  200 ریال ( 20 تومان ) باشد.

·        مشترکین اعتباری همراه اول با شرایط قطع یک طرفه و دو طرفه می توانند از این سرویس استفاده نمایند.

·        در حال حاضر سرویس مکالمه اضطراری از مجموعه سرویس های چتر اضطراری حذف گردیده است.

·        مشترکین اعتباری همراه اول در فاصله زمانی دو افزایش اعتبار تنها 5 مرتبه می توانند از سرویس چتر اضطراری ( درخواست تماس و درخواست شارژ ) استفاده نمایند.

سرویس چتر اضطراری از خدمات مفید و کاربردی همراه اول می باشد که در شرایط حساس و اورژانسی، خدماتی خاص و منحصر بفردی را در اختیار کاربران اعتباری قرار می دهد و به آنها کمک می کند تا در چنین شرایطی بتوانند مدیریت بحران داشته و به راحتی و تنها با شماره گیری یک کد دستوری اوضاع را تحت کنترل خود درآورد.

سیم کارت های سازمانی همراه اول شامل چه شرکت هایی می شود؟

این روز ها دیگر  همه اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که همه مردم را راضی کنند. شاید یکی از مهم ترین کار هایی که اپراتور ها دارند این روز ها در حال انجام می باشند برای سازمان ها  است . یکی از اپراتورهای سیم کارت که در حال انجام برای سازمان ها است و بسیاری خوب دارد این کار را می کند اپراتور همراه اول است.همراه اول این روز ها در تلاش است که بتواند همه سازمان ها را با دادن بسته های بسیار با صرفه و دادن بهترین خدمات خود آنها را راضی کند و بتواند که ارتباط کارمندان آن شرکت را بسیار بالا ببرد .. بررسی ها نشان می دهد برقراری ارتباط بین کارکنان در یک نهاد، تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد نهایی آن نهاد خواهد داشت، به همین خاطر مدیران با نظارت مستمر و کامل بر این بخش می توانند کارایی شرکت را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

به همین منظور، اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، سیم کارت هایی تحت عنوان سیم کارت سازمانی در اختیار سازمان ها قرار می دهد که نه تنها هزینه های ارتباطی آنها را کاهش می دهد بلکه دسترسی به خدمات مختلف و سرویس های سازمانی را برای مشتریان ارتقا می بخشد و کارکنان می توانند برای عملکرد بهتر؛ با حفظ حریم خصوصی شماره سیم کارت های سازمانی خود را در اختیار مشتریان قرار دهند.

 

در همین راستا سازمان هایی که نیاز به بستر انتقال داده های مختلف دارند، می توانند با خرید این سیم کارت های سازمانی، علاوه بر استفاده از بسته های دیتای سازمانی از دیگر مزایا و کاربردهای فوق العاده این سیم کارت ها بهره مند گردند. سیم کارت های سازمانی همراه اول در دو نوع دیتا و عادی عرضه میگردد که متقاضیان می توانند بسته به نیاز و تمایل خود از هر دو نوع دائمی ( با ودیعه یا بدون ودیعه ) و یا اعتباری استفاده کنند. به طور کلی این سیم کارت ها در دست کارکنان شرکت امانت بوده و مالکیت سیم کارت با شرکت یا مجموعه مورد نظر می باشد که همین موضوع باعث مدیریت راحت تر و بهتر سیم کارت و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی می شود.

سیم کارت های سازمانی دیتای همراه اول، با هدف تسهیل ارتباط با سایر دستگاه های اندازه گیر، مودم ها، انواع سیستم های کنترلی و به کارگیری انواع برنامه های کاربردی سازمان ها که نیاز به بسترهای انتقال دیتا دارد، به سازمان ها ارائه می شود که آنها می توانند برای مواردی که تنها ارسال و دریافت پیامک مد نظر می باشد از این نوع سیم کارت ها که بسته های سازمانی دیتا و سایر سرویس های مبتنی بر دیتای همراه اول بر روی آنها قابل ارائه میباشد؛ استفاده نمایند.

 

مزایای سیم کارت های سازمانی همراه اول:

·        فعال سازی و عرضه سیم کارت ها به صورت یکپارچه

·        امکان ارائه شماره های متوالی

·        امکان ارائه صورت حساب تجمیعی

·        امکان تعریف و راه اندازی بسته های سازمانی متنوع در مکالمه، پیامک و دیتا

·        ارائه قیمت های ترجیحی در خرید سیم کارت های سازمانی

·        صرفه جویی در زمان خرید

·        امکان ارائه پنل اختصاصی مدیریت شارژ سیم کارت های اعتباری در بستر اینترنت

·        امکان تخصیص اعتبار ریالی جداگانه به هر یک از کارکنان

 

سرویس شارژ گروهی سازمانی در راستای مدیریت هزینه های ارتباطی سازمان ها و صرفه جویی در زمان خرید شارژ از طریق یک پنل اختصاصی راه اندازی شده است که فرایند شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول را تسهیل می بخشد. در مواردی هم که ارتباط مالی سیم کارت های سازمانی با حساب سازمان قطع باشد، مدیریت هزینه های ارتباطی به عهده استفاده کننده از سیم کارت بوده و شارژ گروهی این امکان را فراهم می کند که شماره مورد نظر به صورت یکجا شارژ گردد. البته در این سرویس امکان مشاهده مانده اعتبار سیم کارت های اعتباری هم وجود دارد.

 

علاوه بر این همراه اول امکان تخصیص مبلغ مشخصی جهت مصارف ارتباطی کارکنان و تجهیزات سازمان ها اعم از مکالمه، پیامک و دیتا را نیز فراهم نموده است. مزیت اصلی این این سرویس، تخصیص اعتبار ریالی، قابلیت پرداخت مبلغ مورد نظر سازمان در یک صورت حساب برای هر نوبت استفاده از سرویس است. البته امکان استفاده به دفعات در یک دوره صورت حساب گیری، امکان پرداخت بدهی انباشته سازمان به صورت چند مرحله ای، عدم محدودیت زمانی در استفاده از مبلغ اعتبار تخصیص یافته و تسهیل فرایند پرداخت هزینه های ارتباطی از دیگر مزایا و کاربردهای این سرویس می باشد.

 

شرایط خرید سیم کارت های سازمانی

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول کلیه سازمان ها و مجموعه های متقاضی سیم کارت های سازمانی باید درخواست کتبی خود برای خرید سیم کارت های سازمانی بر روی سربرگ با مهر و امضا مجاز که در آن تعداد و نوع سیم کارت مشخص شده باشد، ارائه نمایند.

 

در صورتی که یک مجموعه تقاضای درخواست خرید بیش از 50 سیم کارت سازمانی را داشته باشد، لازم است نماینده تام الاختیار شرکت با دردست داشتن مدارک ذیل به فروشگاه های محصولات سازمانی در تهران یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کند:

·        تصویر آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

·        آگهی آخرین تغییرات شرکت

·        تصویر گواهی ثبت نام مودیان مالیاتی یا مدرکی موید کد اقتصادی و شناسنامه ملی

·        اصل معرفی نامه فرد مراجعه کننده به عنوان نماینده شرکت در سربرگ رسمی با مهر و امضا مجاز شرکت

·        تصویر کارت ملی نماینده شرکت

·        آدرس، شماره تماس و کد پستی سازمان

 

نکات و شرایط مهم

·        قابلیت انتخاب شماره در این سیم کارت ها وجود ندارد.

·        با توجه به تعداد درخواست های شرکت، شماره های به صورت سریالی در اختیار سازمان قرار می گیرد.

·        سیم کارت ها به صورت فعال در اختیار سازمان قرار می گیرد.

·        در حال حاضر برای تعداد سیم کارت محدودیتی از سوی همراه اول اعلام نشده است.

 

سیم کارت های سازمانی همراه اول با تسریع و تسهیل برقراری ارتباط بین کارکنان شرکت به نوعی پاسخگوی کلیه نیازهای ارتباطی سازمان ها به صورت متمرکز هستند. با توجه به این که این سیم کارت ها مالکیت سازمانی دارند، استفاده از آنها در راستای مدیریت بهتر و بالا بردن عملکرد شرکت ها، نه تنها ارتباط مستمر و پایدار در شرکت ها را به همراه داشته است، بلکه در صورت تغییر سمت یا جابجایی کارمندان نیز خللی در ارتباطات سازمانی ایجاد نمی شود.

متقاضیان می توانند در صورت تمایل برای خرید آنلاین سیم کارت های سازمانی به فروشگاه سازمانی همراه اول به آدرس b2bshop.mci.ir مراجعه نموده و سیم کارت های سفارشی را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرند. البته علاقمندان می توانند در صورت تمایل از ایمیل فروش سازمانی همراه اول به آدرس b2b@mci.ir نیز استفاده کنند.


بایدهای بعد از دزدیده شدن تلفن همراه

از جمله شایع‌ترین جرایم که روزانه اتفاق می‌افتد سرقت تلفن همراه است، که در اغلب موارد با اعمال راهکارهای قانونی قابل پیدا شدن است. برای پیگیری مشکل به وجود آمده راهکارهایی از سوی قانون‌گذار بیان شده است. پس از سرقت گوشی موبایل چکارکنیم؟

اما آیا همه مشترکان تلفن‌ همراه، می‌دانند در صورتی که گوشی تلفن ‌همراهشان به سرقت رفت چه اقدامی را برای پیگیری سریع انجام دهند تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود؟

البته در طول این سالها از سوی مسئولان امر، تمهیداتی انجام شده تا آمار سرقت گوشی های هوشمند را کاهش دهند. یکی از مهم ترین این کارها طرح رجیستری گوشی های هوشمند است. اگر چه مهم ترین هدف طرح رجیستری، مبارزه با قاچاق کالا و واردات غیر قانونی گوشی های موبایل می باشد، ولی خوشبختانه یکی از پیامدهای مثبت اجرای این طرح؛ کاهش چشمگیر آمار سرقت گوشی های هوشمند است.

 

بر اساس طرح رجیستری، هر گوشی هوشمند در زمان فعال سازی با نام یک کاربر خاص و کد ملی و اطلاعات او ثبت می گردد و در صورت عدم انجام فرآیند انتقال مالکیت، اپراتورهای فعال در کشور به هیچ وجه به سیم کارت سرویسی ارائه نمی دهند. بنابراین وقتی شما یک گوشی هوشمند می خرید که قبلا رجیستر شده باشد، شما می توانید با کد فعال سازی اختصاصی مربوط به آن گوشی در سامانه فعال شوید. به زبان ساده تر در گوشی هوشمند رجیستر شده؛ فقط می توان از سیم کارت هایی استفاده نمود که به نام شما باشد و با کد ملی شما ثبت شده باشد. به همین خاطر امکان قرار دادن سیم کارت جدیدی که به نام شما نباشد، در تلفن همراه وجود ندارد.

این موضوع به صورت غیر مستقیم، آمار سرقت را به میزان قابل توجهی کاهش داد. زیرا سارقان می دانند امکان فروش گوشی هوشمند دزدیده شده به دیگران وجود ندارد و تقریبا کسی حاضر نمی شود حتی به قیمت بسیار ناچیز گوشی هوشمندی بخرد که امکان استفاده از آن غیر ممکن باشد. ولی متاسفانه همه گوشی های هوشمند رجیستر نشدند و این موضوع فقط در مورد گوشی های هوشمندی است که بعد از تاریخ اجرای این طرح عرضه شده باشند. به همین خاطر گوشی های قدیمی که رجیستر نشده باشند، در معرض سرقت و سوء استفاده های بعد از آن قرار می گیرند.

 

بعد از سرقت گوشی چه باید کرد:

گم شدن گوشی هوشمند همیشه به معنای سرقت آن نیست، شاید گوشی هوشمند خود را در جایی جا گذاشته اید و کسی آن را پیدا کرده باشد؛ ولی چون گوشی هوشمند شما دارای رمز میباشد، امکان برقراری ارتباط با شما وجود ندارد. بنابراین در گام نخست در صورت گم شدن تلفن همراه بلافاصله با گوشی خود یک ارتباط ساده برقرار کنید تا در صورت گم شدن بتوانید آن را از یابنده پس بگیرید.

اما اگر گوشی شما به سرقت رفت، می توانید از امکانات خاصی که این روزها تقریبا همه گوشی های هوشمند به آن مجهز هستند، استفاده نمایید. یکی از این امکانات، ویژگی مکان یابی و دسترسی به اطلاعات گوشی بعد از سرقت می باشد که در این شرایط می توانید از آن استفاده نمایید. البته بهتر است قبل از پاک کردن اطلاعات از راه دور به این نکته توجه داشته باشید که در صورت انجام این کار، دیگر نمی توانید تلفن همراه خود را ردیابی کنید. برای پیدا کردن موقعیت مکانی تلفن همراه هم لازم است از قبل این قابلیت را بر روی گوشی هوشمند فعال کرده باشید.

 

نحوه ردیابی گوشی های هوشمند اپل و اندروید:

در گوشی های هوشمند اندروید قابلیتی تحت عنوان" Find my Device" به معنی " دستگاه من را پیدا کن"؛ وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن گوشی خود را ردیابی کنید. فقط لازم است از قبل یک اکانت یا حساب جی میل به گوشی خود اضافه کرده باشید.

در گوشی های هوشمند آیفون نیز، سرویس اختصاصی به نام "Find my iphone " به معنی" آیفون من را پیدا کن، " وجود دارد که امکان ردیابی گوشی بعد از سرقت را به شما می دهد.

البته استفاده از این روش های ردیابی، تنها برای اطلاع خودتان است و امکان استفاده از این اطلاعات در مراجع قضایی وجود ندارد. به همین خاطر توصیه می شود از همان ابتدا به صورت قانونی گوشی خود را ردیابی کنید.

 

ردیابی گوشی هوشمند در اپراتور همراه اول

·        اگر مشترک سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول هستید و قصد دارید برای ردیابی گوشی هوشمند به سرقت رفته خود اقدام نمایید، لازم است ابتدا شماره IMEI گوشی مفقود شده را که یک عدد 15 رقمی می باشد و بر روی جعبه تلفن همراه قرار دارد، به یکی از روش های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی هوشمند خود را فعال نمایید:

·        از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول و ارسال کد 2141 به شماره 10

·        شماره گیری کد # سریال گوشی * 10 * 2141 *

 

پس از ارسال شماره سریال، سرویس ردیابی گوشی هوشمند همراه اول به مدت 10 روز، گوشی هوشمند مفقود شده یا مسروقه شما را جستجو می کند و نتیجه جستجو را از طریق پیامک به صاحب گوشی هوشمند ارسال می کند. در صورت پیدا شدن تلفن همراه، مشترک می تواند مراحل قانونی را از طریق مراجع ذیربط پیگیری کند. در صورتی که ردیابی ناموفق باشد، مشترک می تواند برای ردیابی مجدد گوشی اقدام نموده و سرویس را دوباره فعال نماید. کدهای دستوری مورد نیاز مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول در چنین شرایطی به شرح ذیل می باشد:

·        فعال سازی سرویس ردیابی: # سریال گوشی * 10 * 2141*

·        غیر فعال سازی سرویس ردیابی: # 10 * 2141 *

·        دریافت راهنما : # 10 2141 *

 

ردیابی گوشی هوشمند در اپراتور ایرانسل

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز برای ردیابی گوشی به سرقت رفته، باید با در اختیار داشتن شماره IMEI گوشی مفقود شده که بر روی جعبه گوشی هوشمند درج شده، از یک خط ایرانسل به روش زیر اقدام نمایند:

ابتدا لازم است کد دستوری # 6101 * را شماره گیری نمایید؛ سپس پیام هایی درباره ضوابط سیم کارت فعال در گوشی در زمان مفقودی، ضوابط استفاده از سرویس ردیابی، تاییدیه کسر هزینه ثبت درخواست اعتبار موجود در سیم کارت ایرانسل، مراحل و مدت زمان مسدودی سیم کارت برایتان ارسال می گردد که لازم است به دقت مطالعه کرده و پاسخ دهید. برای ثبت نهایی درخواست، در این مرحله کاربر باید شماره سریال 15 رقمی (IMEI) درج شده بر روی جعبه گوشی را ارسال نماید.

در اپراتور ایرانسل 48 ساعت بعد از ثبت درخواست ردیابی، سامانه مورد نظر نتیجه ردیابی را به خط ایرانسلی که از طریق آن با سامانه پیامکی تماس گرفته اید، ارسال خواهد کرد.

 

در صورتی که نتیجه ردیابی انجام شده از سوی اپراتورهای مخابراتی، مثبت باشد، مشترکین می توانند با در دست داشتن مدارک زیر به یکی از مراجع قضایی مراجعه نمایند:

·        اصل و کپی مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی

·        جعبه گوشی هوشمند به سرقت رفته

·        اصل و کپی فاکتور خرید

 

پس از مراجعه به مراجع قضایی نسبت به طرح شکواییه و ثبت در سامانه ثنا اقدام کنید. سپس نامه استعلام به نمایندگی حقوقی اپراتور را از مراجع قضایی دریافت و به منظور دریافت مشخصات سارق به رابطین حقوقی اپراتور مستقر در محل سکونت خود تحویل دهید. به طور معمول، رابطین حقوقی پاسخ نامه استعلام را ظرف مدت یک هفته تا دو ماه به مراجع قضایی ارسال می کنند.

علاوه بر انجام کلیه مراحل قانونی؛ بهتر است برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی نسبت به سوزاندن سیم کارت فعال بر روی گوشی نیز سریعا اقدام نمایید. برای این کار مشترکین می توانند به صورت حضوری و غیر حضوری به اپراتور مربوطه مراجعه نموده و نسبت به این کار اقدام نمایند.