ایرانسل دومین اپراتوریست که در ایران شروع به کار کرد. در ابتدا و به مدت حدود یک دهه همراه اول تنها ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در کشور بود، ولی الان چهارده سال از شروع به کار اپراتور دوم کشور، ایرانسل، میگذرد. این اپراتور که با همکاری شرکت بین المللی MTN خدمت رسانی خود را آغاز کرد اولین اپراتور دیجیتال کشور محسوب میشود. پوشش دهی مناسب و خدمات اینترنت همراه از جمله ویژگی هایی هستند که ایرانسل را به اپراتوری محبوب میان مردم تبدیل کرده اند. اگرچه عمده شهرت این اپراتور مربوط به خطوط اعتباری است که به راحتی و با قیمت مناسب در دسترس متقاضیان قرار میگیرند، ولی ایرانسل از سیم کارت های دائمی نیز پشتیبانی کرده و خدمات مناسبی به مشترکین خود ارائه میدهد. ایرانسل که همواره از پیشگامان خلاقیت و نوآوری بوده است به تازگی و در چهاردهمین سالگرد تاسیس خود از خدماتی جدیدی رونمایی کرد.
به نقل از پایگاه خبری رندباز، در مراسم خبری که به مناسبت چهاردهمین سالروز راهاندازی شبکۀ تلفن همراه ایرانسل برگزار شد، این اپراتور از پنج سرویس مختلف برای مردم و کسب و کارها رونمایی کرد.
در این رویداد باقر صمدی، معاون بخش دیجیتال ایرانسل، از تجاری سازی این پنج سرویس در حوزه دیجیتال خبر داد. او گفت: "این سرویس ها از امروز در اختیار کاربران قرار گرفته اند. سرویس های جدید ارائه شده یلوهاب (بازارگاه تبادل واسط برنامه کاربردی)، یلوادوایز (سرویس تبلیغات)، یلو مانیتورینگ (سرویس نظارت بر محتوا)، سرویس جدید تولید محتوا، و ابر تو (سرویس ذخیره سازی ابری) هستند."
در ادامه رویداد صمدی بیان کرد: سرویس Open API با نام تجاری یلوهاب به عنوان بستری برای تبادل و عرضه API به منظور کمک به فضای نوآوری و استارتاپی کشور است. این پلتفرم عملا یک بازار خرید و فروش API توسط توسعه دهندگان خواهد بود و متقاضیان میتوانند با پذیرفتن شرایط، اقدام به خرید API مورد نیاز خود کنند. از دیگر مزایای این سرویس، ارائه APIهای متنوع، اپراتوری و بانکی است.
او افزود: سرویس یلو ادوایز سامانه ای برای مدیریت تبلیغات و حاصل تجربه چندین ساله در حوزه خرید تبلیغات میباشد. از مزیت های این سرویس ارائه کانال های تبلیغاتی مختلف سنتی و دیجیتال، بهره گیری از مکانیزم های مبتنی بر جایزه و ارجاع و ارائه با قیمت رقابتی است که باعث می شود کسب وکارهای کوچک و استارتآپ ها امکان راه اندازی کمپین های تبلیغاتی بهینه را داشته باشند.
معاون دیجیتال ایرانسل، «ابرِ تو» را سرویس جدید دیگر ایرانسل با هدف ارائه فضای ذخیره سازی ابری عنوان کرد. این سرویس مشابه دراپ باکس است و امکان ذخیره ابری و مشارکت با کسب و کارهای کوچک را ممکن میسازد، ولی تفاوت آن با سرویس های بین المللی، محدود بودن دسترسی به سرویس های خارجی به دلیل تحریم و فضا است.
صمدی گفت: یکی از اقدامات ایرانسل برای تولیدکنندگان محتوا در راستای درخواست وزیر ارتباطات برای تسهیل فضای تأمین و ارائه محتوا و تخصیص سهمی از درآمد نشر محتوا به تولیدکنندگان محتوا با راه اندازی Distribution Platform بود. برهمین اساس «راویتو» ایرانسل بستری است که کاربر تولیدکننده محتوا در آن میتواند محتوای صوتی یا تصویری تولید شده را بارگذاری نماید و باتوجه به میزان بازدید مخاطبان، از آنها درآمد کسب کند. در این مدل مخاطب برای محتوا پولی پرداخت نمی کند، اشتراک نمی خرد و ملزم به تماشای تبلیغ نیست و هزینه محتوا به صورت لحظه ای از هزینه ترافیک مصرفی مخاطب کسر و سهم تولیدکننده محتوا پرداخت می شود.
کمپانی هواوی در سال 1987 و با هدف با هدف ایجاد شبکه های راه دور و ارائه خدمات و تجهیزات شروع به کار کرد. در سال 2004 اولین گوشی خود یعنی C300 را تولید، و در سال 2009 اولین موبایل اندرویدی خود را با همکاری تیموبایل به بازار عرضه کرد. کمپانی هواوی در سال 2017 با معرفی گوشی Huawei Mate 10 اولین گوشی از سری Mate را به دنیا معرفی کرد. این سری گوشی موبایل از ابتدا جزو قدرتمندترین تلفنهای همراه محسوب میشدند. خیلی زود هواوی توانست با طراحیهای زیبا و نرمافزار و سختافزارهای توانمند به رقیبی جدی برای مطرحترین شرکتهای تولیدکننده تلفن همراه یعنی سامسونگ و اپل تبدیل شود.
هواوی قرار است طی رویدادی که 1 آبان ساعت 15:30 برگذار میشود نسل جدید گوشی های Mate، یعنی میت 40 و میت 40 پرو را به طرفداران خود معرفی کند. این در حالی است که تمامی اطلاعات و مشخصات گوشی میت 40 پرو روز گذشته توسط افشاگران منتشر شد. طبق اطلاعات فاش شده، میت 40 پرو در دو رنگ نقرهای و مشکی راهی بازار میشود. این گوشی از نمایشگر 6.76 اینچی بهره میبرد و مدل پایه آن 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. در ضمن به جای بریدگی نمایشگر، شاهد بهرهگیری از حفرهی نمایشگر هستیم که درون آن دو دوربین سلفی تعبیه شده است. همانطور که در عکسهای فاش شده شاهد هستیم، این گوشی در پنل پشتی خود سه دوربین دارد که به صورت دایره ای قرار گرفته اند.
این گوشی به یک باتری 4400 میلیآمپر ساعتی مجهز است که از شارژ سریع 65 وات پشتیبانی میکند. میت 40 پرو با اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 11 به دست کاربران میرسد. در توزیع اروپا تنها رنگهای مشکی و نقرهای به چشم میخورند ولی احتمالا کاربران چینی به رنگهای بیشتری دسترسی خواهند داشت. در رابطه با قیمت و تاریخ عرضهی هواوی میت 40 پرو هم هنوز اطلاعات موثقی فاش نشده است.
14 سال پیش در چنین روزی اپراتور ایرانسل به عنوان اپراتور دوم تلفن همراه در ایران شروع به کار کرد و شبکه تلفن همراه این اپراتور راه اندازی شد. ایرانسل خیلی زود با توجه به خدمات متنوع و بهروزی که به مشترکان خود ارائه می داد توانست فعالیت خود را در کشور گسترش داده و به یکی از قطب های ارائه خدمات تلفن همراه در کشور تبدیل شود. پس از گذشت یک و نیم دهه در حدود 53 میلیون مشترک از خدمات اپراتور ایرانسل استفاده می کنند. ایرانسل نیز در تمام این سال ها تلاش کرده است که خدمات مبتنی بر شبکه تلفن همراه را با بالاترین کیفیت و کاملا بهروز و همگام با آخرین فناوری های روز دنیا به مشترکین خود ارائه دهد و به همین مناسبت هدایای ویژه ای نیز برای مشترکین خود در نظر گرفته است.
اولین و تنها اپراتور ارائه دهندۀ اینترنت (5G) در ایران، به مناسبت ورود به پانزدهمین سال خدمترسانی در عرصۀ ارتباطی کشور، از بامداد سهشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ به مدت یک هفته، دسترسی به محتواهای ارائه شده در «تلویزیون اینترنتی لنز» را برای تمامی مشترکان رایگان کرده است.
همچنین از این تاریخ، یک ماه اشتراک رایگان استفاده از «پلتفرم داناپلاس»، برای بهرهگیری از خدمات آموزش آنلاین این پلفترم، در اختیار تمامی کاربران ایرانسل، قرار خواهد گرفت.
ایرانسل در ادامۀ هدایای ویژهای که به مناسبت چهاردهمین سالروز راهاندازی خود در نظر گرفته است، اشتراک بخش فیلم و موسیقی دیجیتال استور «چارخونه» را از بامداد ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ به مدت ۲۴ ساعت، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده و برای دوستداران کتابهای صوتی این پلتفرم نیز، ۵۰ درصد تخفیف در همین روز درنظر گرفته است.
به نقل از پایگاه خبری رندباز، در آستانۀ فرارسیدن ۲۹ مهرماه، سالروز راهاندازی شبکۀ تلفنهمراه ایرانسل و بهپاس قدردانی از همراهی مشترکان، به رسم هر سال، هدایای ویژۀ ایرانسل برای تمامی مشترکان ایرانسل اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ مصادف با سالروز راهاندازی شبکۀ تلفنهمراه ایرانسل است و اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، امسال ۱۴ ساله خواهد شد. به همین مناسبت و بهپاس قدردانی از همراهی تمام مشترکان، ایرانسل بستههای متنوعی از بهروزترین خدمات دیجیتال، مبتنی بر سرویسهای محتوایی و آموزشی را به کاربران، هدیه خواهد داد. این هدایا از روز ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ و همزمان با سالروز راهاندازی شبکۀ تلفنهمراه ایرانسل فعال میشوند.
به همین مناسبت، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل در نشستی خبری، با حضور جمع معدودی از اهالی محترم رسانه که پیش از این تمایل خود را اعلام کردهاند (با حفظ تمامی پروتکلهای بهداشتی)، در ساختمان مرکزی ایرانسل و جمع گستردهتری از اصحاب رسانه، به صورت آنلاین از بستر تلویزیون اینترنتی لنز و پلتفرم دانا پلاس، از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۹ مهرماه، گفتوگو میکنند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ میدهند.
هنگام فروش یا واگذاری سیمکارت، کاربر جدید به تمام اطلاعات ذخیره شده سیمکارت و شبکههای اجتماعی دسترسی خواهد داشت، بنابراین برای جلوگیری از سوء استفادههای احتمالی، لازم است اقداماتی مانند غیر فعال کردن اکانت های فعال در شبکههای اجتماعی انجام شود.
بسیاری از جرائم و کلاهبرداریهای اینترنتی و تلفنی با استفاده از سیمکارت های تلفن همراه سایر افراد انجام می شود، بنابراین کاربران نباید سیمکارت روشن و فعال خود را در اختیار دیگران قرار دهند. همچنین کاربران باید هنگام انتقال سند مالکیت سیمکارتهای خود، حتماً اکانتهای شبکههای اجتماعی که با آن سیمکارت فعال شده اند را حذف کند، زیرا احتمال سوء استفاده از اکانت ها در شبکههای اجتماعی توسط خریدار سیمکارت وجود دارد.
از طرف دیگر برخی از افراد، بنا به دلایلی مجبور به استفاده از چندین سیمکارت هستند، اما بعد از مدتی ممکن است از سیمکارتی استفاده نکنند یا سیمکارت مفقود شود که در نهایت پس از چندین ماه، سیمکارت توسط اپراتورها به مالکیت فرد دیگری در میآید. در چنین شرایطی لازم است کاربر نکاتی را مدنظر قرار دهد که پلیس فتا به این موارد اشاره کرده است.
کاربران می توانند از طریق پیامک ۳۰۰۰۱۵۰ و پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از تعداد سیمکارت هایی که با شماره ملی آن ها ثبت شده است، اطلاع یابند و برای اطلاع از شماره سیمکارت موردنظر از طریق اپراتور مربوطه اقدام کنند.
یکی از چالشهای فعلی کاربران تلفن همراه، وجود سیمکارت هایی است که به علت عدم فعالیت کاربر، توسط شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی، پس از پایان مهلت قانونی سلب امتیاز شده و مجدداً به چرخه فروش برگردانده می شود و به صورتی قانونی در اختیار کاربری دیگر قرار میگیرد.
از آنجاییکه کاربر جدید به تمام اطلاعات ذخیرهشده این سیمکارت دسترسی خواهد داشت، اطلاعاتی شامل پیام رسان های تلفن همراه و همه اطلاعات کاربر قبلی بدون هیچ دردسری در دسترس کاربر جدید خواهد بود که با این اتفاق، همه عواقب سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران، متوجه صاحب قانونی سیمکارت است.
مؤثرترین توصیه برای جلوگیری از سوء استفادههای احتمالی دراینباره می تواند این باشد که فرد، پیش از فروش سیمکارت خود، تمامی اکانت های فعال در شبکههای اجتماعی و پیام رسانها را غیرفعال کند و حتی لازم است پیش از واگذاری سیمکارت، کانال ها و گروههای فعال در شبکههای اجتماعی را نیز غیرفعال و حذف کند و علاوه بر این عکس و فیلم های بارگذاری شده را هم از شبکههای اجتماعی پاک کند.
وانپلاس از جمله برندهایی ست که به علت تازه تاسیس بودن کمتر شناخته شده است. این کمپانی چینی کار خود را اواخر سال 2013 آغاز و اولین گوشی خود، OnePlus One را در سال 2014 روانه بازار کرد. مدیران این برند به طور اتفاقی متوجه شدند که تمامی آنها از تلفن های هوشمند برند اپل استفاده میکنند، و عدم وجود تلفن همراه مناسبی که ساخته کشور خودشان باشد ایده ایجاد این کمپانی را به وجود آورد. اندیشه پشت شکل گیری این برند تولید تلفنهای هوشمندی بود که با هزینه مناسب بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای مشتریان خود باشد، به طوری که مشتریان نیاز نداشته باشند هرسال با معرفی گوشی موبایل جدیدتر هزینه گزافی صرف تعویض گوشی موبایل خود کنند. مدیران این برند با این هدف که در دو سال اول کار خود سودآوری را تمرکز و هدف اصلی قرار ندهند، از صرف هرگونه هزینه برای بازاریابی دوری کردند. به طوری که تنها راه خرید گوشی های موبایل این برند به صورت مستقیم و از طریق وبسایت وان پلاس بود. این کمپانی در ابتدا با تعداد انگشت شماری کارمند و با هدف فروش 30 هزار دستگاه گوشی موبایل کار خود را شروع کرد، ولی به طرز شگفتآوری به فروش یک و نیم میلیون دستگاه دست یافت که بسیار فراتر از پیشبینی مدیران این برند بود.
شاید جالب باشد بدانید یک گام جلو بودن و پیشرو بودن، فلسفه نامگذاری وانپلاس (به علاوه یک) بوده است. این نام در اسم گوشیهای این برند نیز تجلی یافته است. درحالی که کمپانی های بنام دنیا نظیر سامسونگ و اپل گوشیهای خود را با حرف S نامگذاری میکنند، وان پلاس از حرف T استفاده میکند که در الفبای انگلیسی حرف بعدی S میباشد (S+1=T).
تنها چند روز از معرفی جدیدترین گوشی پرچمدار وانپلاس میگذرد. پس از گذشت بیش از پنج سال از شروع فعالیت وانپلاس، این کمپانیOnePlus 8T را در 14 اکتبر امسال معرفی کرد. این گوشی موبایل با ابعاد 6.55 اینچ، از صفحه نمایش Fluid AMOLED، اندروید 11 و پردازنده 8 هسته ای بهره میبرد.
به گزارش پایگاه خبری رندباز؛ با وجود اینکه هنوز بیش از دو ماه تا پایان سال 2020 باقی مانده، ولی افشاگرانِ دنیای موبایل اطلاعات برخی گوشی ها که قرار است در سال آینده معرفی شوند را فاش کردهاند. اندکی پیش تر اطلاعات گوشی های S30 و S30 ultra فاش شدند، و این بار نوبت به کمپانی وانپلاس رسیده است.
طبق اطلاعات فاش شده به نظر میرسد OnePlus 9 اصلیترین گوشی وانپلاس در سال آینده باشد. بر اساس گفته های Max J، که میتوان گفت افشاگر اختصاصی وانپلاس است، این تلفن همراه با نام رمز Lemonade شناخته شده و در دست ساخت است. حدس زده میشود OnePlus 9 در ماه آپریل معرفی شود و حداقل 699 دلار قیمت داشته باشد.